22 September 2010, 20:39
Vorige week is op een of andere manier de isolatie van mijn plus en min kabel van de dynamo gesmolten. Dit heeft nogal kortsluiting veroorzaakt waardoor de diode brug kapot is gegaan van de dynamo.
In mijn overijverige bui om zo snel mogelijk weer te rijden heb ik de dynamo losgehaald en de gesmolten bedrading weggeknipt en vervangen.
Dit omwikkeld met een speciale tape die 270 graden kan hebben en alles er weer onder geschroefd.
Nu loop ik alleen ontzettend te twijfelen met aansluiten. ???
Er komen drie draden richting de dynamo.
Rode plus kabel van de startmotor, deze zal waarschijnlijk op de B+ moete van de dynamo. Klopt dat?
Zwarte kabel (oude bruine) vanaf de startmotor, waar komt deze?
En er komt nog een zwarte kabel naar de dynamo.
Er komt ook een lichtblauwe kabel (denk 6 qmm) vanaf het blok.
Naast de dynamo zit nog mijn oliesensor (denk ik) met twee steek klemmen. Eentje zit er nog op en gaat naar mijn blok, andere moet ik nog aansluiten.
Ik ben ondertussen compleet de weg kwijt en ik snap niet dat ik zo suf heb kunnen zijn om alles maar los te knippen.
Probleem daarbij is dat de auto nu al 2 weken stil staat omdat ik twee keer een verkeerde dynamo meekreeg van de dealer. Nu de mijne maar laten repareren zodat deze gewoon past.
Het gaat om een 244 GLT uit 1984.
Foto's ben ik ook nog niet zo'n ster in, deze heb ik wel gemaakt.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Gr. Ivar
In mijn overijverige bui om zo snel mogelijk weer te rijden heb ik de dynamo losgehaald en de gesmolten bedrading weggeknipt en vervangen.
Dit omwikkeld met een speciale tape die 270 graden kan hebben en alles er weer onder geschroefd.
Nu loop ik alleen ontzettend te twijfelen met aansluiten. ???
Er komen drie draden richting de dynamo.
Rode plus kabel van de startmotor, deze zal waarschijnlijk op de B+ moete van de dynamo. Klopt dat?
Zwarte kabel (oude bruine) vanaf de startmotor, waar komt deze?
En er komt nog een zwarte kabel naar de dynamo.
Er komt ook een lichtblauwe kabel (denk 6 qmm) vanaf het blok.
Naast de dynamo zit nog mijn oliesensor (denk ik) met twee steek klemmen. Eentje zit er nog op en gaat naar mijn blok, andere moet ik nog aansluiten.
Ik ben ondertussen compleet de weg kwijt en ik snap niet dat ik zo suf heb kunnen zijn om alles maar los te knippen.
Probleem daarbij is dat de auto nu al 2 weken stil staat omdat ik twee keer een verkeerde dynamo meekreeg van de dealer. Nu de mijne maar laten repareren zodat deze gewoon past.
Het gaat om een 244 GLT uit 1984.
Foto's ben ik ook nog niet zo'n ster in, deze heb ik wel gemaakt.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Gr. Ivar