10 March 2010, 20:54
Beste VolVolvo forumers 8)
Wat zou het voor iedereen handig zijn om voor onderdelen die niet meer normaal leverbaar zijn toch iets te vinden dat je met een kleine aanpassing toch het benodigde andere niet passende onderdeel kunt plaatsen of vervangen.
Dus wat zijn de aanpassingen die jij gedaan hebt.
Leuk om deze kennis door te geven, tenminste dat vind ik.
Ik weet dat er heel veel op dit en andere forums te vinden is, maar je zoekt je soms een ongeluk.
Ook handig, hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden
Ik zal beginnen,
Bekrachtigd stuurhuis 264
Origineel bekrachtigd stuurhuis van een 264 GLE 2,7 bj 79 was lek.
Gietstuk gescheurd en niet te repareren.
Gereviseerd bekrachtigd stuurhuis van een 240 gekocht.
Op de sloop bevestigings beugels bijgekocht en het geheel paste 1 op 1, perfect.
Aansluitingen van de slangen zit anders en moet nog nieuwe slangen laten maken bij Polson rubber in Alblasserdam, kan je op wachten.
Totale kosten ongeveer â¬500,-incl btw
Op de foto kan je zien dat het een dik stuurhuis betreft en is te reviseren maar er was dus een gietstuk gescheurd.
Wat zou het voor iedereen handig zijn om voor onderdelen die niet meer normaal leverbaar zijn toch iets te vinden dat je met een kleine aanpassing toch het benodigde andere niet passende onderdeel kunt plaatsen of vervangen.
Dus wat zijn de aanpassingen die jij gedaan hebt.
Leuk om deze kennis door te geven, tenminste dat vind ik.
Ik weet dat er heel veel op dit en andere forums te vinden is, maar je zoekt je soms een ongeluk.
Ook handig, hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden
Ik zal beginnen,
Bekrachtigd stuurhuis 264
Origineel bekrachtigd stuurhuis van een 264 GLE 2,7 bj 79 was lek.
Gietstuk gescheurd en niet te repareren.
Gereviseerd bekrachtigd stuurhuis van een 240 gekocht.
Op de sloop bevestigings beugels bijgekocht en het geheel paste 1 op 1, perfect.
Aansluitingen van de slangen zit anders en moet nog nieuwe slangen laten maken bij Polson rubber in Alblasserdam, kan je op wachten.
Totale kosten ongeveer â¬500,-incl btw
Op de foto kan je zien dat het een dik stuurhuis betreft en is te reviseren maar er was dus een gietstuk gescheurd.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard