13 March 2010, 14:41
Citaat:Voor iedereen is er de tip om gewoon een snowcap aan te schaffen,
8) alleeen zijn die net zo zeldzaam als de kans een een dodo in het wild aan te treffen.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)
kachel ventilator-motor
|
13 March 2010, 14:41
Citaat:Voor iedereen is er de tip om gewoon een snowcap aan te schaffen, 8) alleeen zijn die net zo zeldzaam als de kans een een dodo in het wild aan te treffen. ![]()
13 March 2010, 15:09
abbabak schreef:Voor iedereen is er de tip om gewoon een snowcap aan te schaffen, vanaf 70km/h kan je je ventilator uit zetten... idd, ik heb em op m'n auto zitten (past bijna) en dat werkt zeker...
14 March 2010, 08:29
Jambon schreef:abbabak schreef:Voor iedereen is er de tip om gewoon een snowcap aan te schaffen, vanaf 70km/h kan je je ventilator uit zetten... Ik heb r vorig jaar een nieuwe snowcap gekocht toen ik een nieuwe kachelmotor kocht bij Nordicar. Misschien hebben ze er daar nog meer liggen (toen wel iig)
Helaas geen Volvo meer..
14 April 2010, 23:08
Stand I = dodelijk voor de motor ,6 v.Ik heb alles eens op een plank gevezen met A meters en vermogenweerstanden om een kachelmotor zonder merk te plaatsen in de kachelbak.Een orgineel occas motortje past toch het beste en ik heb toen de standenknop verandert in : II,II,III.Den II geeft 9 V en den III de accu spanning.Dit blaast nu toch al 5 jaar warmte naar voeten en voorruit.
13 May 2010, 08:51
Snowcap koop je gewoon bij de dealer, in 2006 nog, ik betaalde E13 per stuk...het enkele oude model. Heb een belg ook wel eens geschreven dat ie wel erg fout zat door er in dezelfde tijd E65 voor te vragen !
[img][/img]
26 May 2010, 07:43
Moest er bij mij ook eindelijk een keer van komen. Blower motor maakte een verschrikkelijk geluid, wat de ene keer wel en de andere keer niet of nauwelijks aanwezig was. Ook de kachelregelkraan voor de temperatuur regeling had een instelbereik van een ca. 1/2 centimeter van de schuifregelaar. Nieuwe motor besteld in NL en een van de laatste originele regelkranen in de USA, kost een paar centen maar dan heb ik het wel origineel. Handleiding van het internet geplukt en afgelopen vrijdag begonnen met demonteren. na een paar uur was de hele kachel unit eruit en kon ik de zaak demonteren.
Wat een ongelofelijke hoeveelheid blad en dennennaalden zat er in. In de koelribben van de Wisselaar zoveel mogelijk handmatig de zooi verwijderd en daarna met water de gespoeld om er zoveel mogelijk vuil uit te halen. Nieuwe motor gemonteerd en de zaak weer in elkaar gezet. Daarna gecontroleerd of de zaak correct functioneerde voordat ik de hele unit weer ging monteren. Daarna alles weer rustig terug gemonteerd en alles weer aangesloten. Daarna motor starten en helaas niets, ik zoeken en ja hoor een massadraadje vergeten van een relais. Nadat deze aangesloten was liep de motor meteen en de zaak op temp laten komen om zo de kachel te kunnen ontluchten. Resultaat is een blower die het veel beter doet nu er een nieuwe motor in zit en er geen troep zit voor de wisselaar die toch een beperking kreeg met doorstroming van lucht. Al met al een redelijke klus waar ik bewust veel tijd voor gereserveerd hebt en af en toe een break heb genomen, om te genieten van het mooie weer tijdens Pinksteren. Was bijna een dag werk, maar daarna veel voldoening met het resultaat. Daarna nog een paar eenvoudige klussen geklaard en wel de contactdoos voor de trekhaak aangesloten op de verlichting, waarbij ik dankbaar gebruik heb gemaakt van het 3e remlicht via een relais, zodat met oranje lampje niet iedere keer gaat branden als je remt en nieuwe remblokken achter gemonteerd. Nu nog 2 nieuwe banden en oliefilter en olie vervangen en dan kan hij er weer een tijdje tegen.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|