29 March 2011, 22:59
iemand ervaring met de vOrsouw stuwschijf?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
terugslagklep voor backfire
|
29 March 2011, 22:59
iemand ervaring met de vOrsouw stuwschijf?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
22 April 2011, 19:50
heren,
Ik pijnig (net als vele anderen waarschijnlijk) al geruime tijd over het backfire probleem. Wat mij erg opvalt is dat er bijna niemand het probleem op wil lossen. Er word alleen geschreven over het verminderen van de schade die het gevolg is van een backfire. Kleppen, doppen, ventielen ..... niets daarvan voorkomt een backfire. Ik las in een van de replys over het openen van de inlaatklep als het mengsel ........ Daar gaat het om! Het nog hete/brandende mengsel kan doordat de inlaatklep al opent de brandstof in het inlaatspruitstuk bereiken. Dat wil je niet. Mijn idee is een goede installatie, te weten een OMVL met plunjer om de stuwschijf onhoog te drukken t.b.v. de air flow. Een goed mengstuk welke direct onder het inlaatspruitstuk geplaatst word, en!!! een nokkenas met een veel minder grote klepoverlap! Het verschil tussen backfirende E motoren en de rest is eigenlijk de nokkenas! Het onderblok, aantal kleppen e.d. is naar mijn idee verder allemaal gelijk. Waar zit het verschil tussen de wel en niet backfirende motoren??? Niet in het inlaat traject, want als dat ontbrand is de backfire al geweest .... Denk daar maar eens over na :-)
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
5 June 2011, 16:50
Mijn 242GT mag komende zomer haar eerste lange rit maken, ik heb de auto nog maar 2 maanden en de komende maand is ze weg voor een carroserie restauratie. Technisch is de auto reeds in prima conditie gebracht. In overleg met Van Orsouw een goede oplossing gezocht voor het voorkomen van backfires. Dit is dan ook gebeurd.
Er is in het huis waar de stuwschijf zit (aan de andere kant ervan) een gaatje geboord. Daarin is een op gasdruk werkende plunjer geplaatst. Zodra de gasinstallatie "aan" staat, duwt de plunjer de stuwschijf helemaal open. Ongeacht de stand van het gaspedaal dus. Doordat de schijf op gas maar ÃÃn stand kent (volledig open) is de kans op een backfire minimaal. Mocht het toch gebeuren, dan is er maar een kleine kans dat de stuwschijf krom/los/kapot is. M.i. een prima oplossing. Mogelijk zelfs dà anti-backfire oplossing. Dat de ontsteking in perfecte staat moet zijn geldt voor iedere auto op LPG...
5 June 2011, 17:32
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
5 June 2011, 17:54
Jazeker, zo dus!
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|