Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
terugslagklep voor backfire
#91
iemand ervaring met de vOrsouw stuwschijf?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#92
heren,

Ik pijnig (net als vele anderen waarschijnlijk) al geruime tijd over het backfire probleem.
Wat mij erg opvalt is dat er bijna niemand het probleem op wil lossen.
Er word alleen geschreven over het verminderen van de schade die het gevolg is van een backfire.
Kleppen, doppen, ventielen ..... niets daarvan voorkomt een backfire.

Ik las in een van de replys over het openen van de inlaatklep als het mengsel ........
Daar gaat het om!
Het nog hete/brandende mengsel kan doordat de inlaatklep al opent de brandstof in het inlaatspruitstuk bereiken.
Dat wil je niet.

Mijn idee is een goede installatie, te weten een OMVL met plunjer om de stuwschijf onhoog te drukken t.b.v. de air flow.
Een goed mengstuk welke direct onder het inlaatspruitstuk geplaatst word, en!!! een nokkenas met een veel minder grote klepoverlap!
Het verschil tussen backfirende E motoren en de rest is eigenlijk de nokkenas!
Het onderblok, aantal kleppen e.d. is naar mijn idee verder allemaal gelijk.
Waar zit het verschil tussen de wel en niet backfirende motoren???
Niet in het inlaat traject, want als dat ontbrand is de backfire al geweest ....

Denk daar maar eens over na :-)
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#93
Mijn 242GT mag komende zomer haar eerste lange rit maken, ik heb de auto nog maar 2 maanden en de komende maand is ze weg voor een carroserie restauratie. Technisch is de auto reeds in prima conditie gebracht. In overleg met Van Orsouw een goede oplossing gezocht voor het voorkomen van backfires. Dit is dan ook gebeurd.

Er is in het huis waar de stuwschijf zit (aan de andere kant ervan) een gaatje geboord. Daarin is een op gasdruk werkende plunjer geplaatst. Zodra de gasinstallatie "aan" staat, duwt de plunjer de stuwschijf helemaal open. Ongeacht de stand van het gaspedaal dus. Doordat de schijf op gas maar ÃÃn stand kent (volledig open) is de kans op een backfire minimaal. Mocht het toch gebeuren, dan is er maar een kleine kans dat de stuwschijf krom/los/kapot is.

M.i. een prima oplossing. Mogelijk zelfs dà anti-backfire oplossing.
Dat de ontsteking in perfecte staat moet zijn geldt voor iedere auto op LPG...
Antwoord
#94
Deze dus ......

http://volvolvo.nl/forum/topic,10299.0/
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#95
Jazeker, zo dus!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welk type koelvloeistof voor B230f? Kogelman 6 6.238 24 July 2020, 22:49
Laatste bericht: Kogelman
  Droge Stalling voor uw Volvo in Arnhem volvodutchy 15 12.830 29 September 2013, 17:53
Laatste bericht: Jambon
  nieuw nokkenastandwiel voor V40 automaat 1.8 Suzette 4 4.673 9 July 2013, 16:26
Laatste bericht: Suzette
  Backfire bij koude start villaverte 3 4.025 21 February 2013, 16:15
Laatste bericht: 244Drift
  'must have' gereedschap voor de doe-het-zelver schande 34 26.508 31 January 2013, 22:11
Laatste bericht: Sebastiaan!
  Adres voor kleppenstellen in de buurt van Apeldoorn/Deventer Westra58xgjulia 4 4.068 5 November 2012, 22:46
Laatste bericht: bunne
  Expert gezocht voor diagnose + afstellen 740 tic '84-'85 Harry 10 10.377 8 March 2012, 02:38
Laatste bericht: bakmans
  Waar vind ik haaks uitlaat stukje (25CM) voor de eind demper? MyFirstVolvo 9 7.409 30 January 2012, 22:32
Laatste bericht: Rik Tuin
  krukas in stand 1 voor 123 ontsteking te monteren xnoxemx 3 4.315 15 January 2012, 22:28
Laatste bericht: Marc1970
  SBKA Onderhoud, reparatie en opleiding voor particulieren volvodutchy 3 4.396 1 August 2011, 18:01
Laatste bericht: Volvo 142 B23

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)