22 April 2008, 22:18
Hallo LPG rijders
B21E op lpg en backfire probleem
Hoe kun je het voorkomen:
Zorg dat de onsteking goed staat.
En er geen valse lucht lekt in het systeem, check zeker de onderdrukslang rembekrachtiger, de injectoren en inlaatspruitstuk pakking aan de onderzijde.
Met een spuitbusje remmenreiniger kun je, bij een draaiende motor, de luchtlekkages opsporen.
Mocht er onverhoopt toch nog backfire optreden dan kan dit een hulpstuk zijn om de druk voor de luchtmassameter en het luchtfilterhuis kwijt te raken.
Men neme een Messing veerbelaste terugslagklep, type 103, 2x binnendraad, 3/4"
![[Afbeelding: 643586.jpg]](http://www.wildkamp.com/search-engine/workarea/supplier/s100/documents/images/normal/643586.jpg)
Een Messing dubbele verloopnippel, 2x buitendraad, 3/8" x ¼"
en Messing dubbele verloopnippel, 2x buitendraad, ¾" x 3/8"
en Messing sok, 2x binnendraad, 3/8"
En draai dit in het inlaatspruitstuk, met de pijl op de terugslagklep naar buiten
:
[img width=450 height=600]http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bf002.jpg[/img]
Zelf heb ik hem geplaatst in het tapgat, voor de achterste aansluitnippel [ bij de oliepijlstok] Deze was bij mijn GLE afgestopt.
Tot nu toe maar een keer een lichte backfire gehad, maar geen schade meer, het luchtfilter zat nog op zijn plek.
Misschien hebben de LPG rijders hier wat aan.
groet Kay-Auke
B21E op lpg en backfire probleem
Hoe kun je het voorkomen:
Zorg dat de onsteking goed staat.
En er geen valse lucht lekt in het systeem, check zeker de onderdrukslang rembekrachtiger, de injectoren en inlaatspruitstuk pakking aan de onderzijde.
Met een spuitbusje remmenreiniger kun je, bij een draaiende motor, de luchtlekkages opsporen.
Mocht er onverhoopt toch nog backfire optreden dan kan dit een hulpstuk zijn om de druk voor de luchtmassameter en het luchtfilterhuis kwijt te raken.
Men neme een Messing veerbelaste terugslagklep, type 103, 2x binnendraad, 3/4"
![[Afbeelding: 643586.jpg]](http://www.wildkamp.com/search-engine/workarea/supplier/s100/documents/images/normal/643586.jpg)
Een Messing dubbele verloopnippel, 2x buitendraad, 3/8" x ¼"
en Messing dubbele verloopnippel, 2x buitendraad, ¾" x 3/8"
en Messing sok, 2x binnendraad, 3/8"
En draai dit in het inlaatspruitstuk, met de pijl op de terugslagklep naar buiten

[img width=450 height=600]http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bf002.jpg[/img]
Zelf heb ik hem geplaatst in het tapgat, voor de achterste aansluitnippel [ bij de oliepijlstok] Deze was bij mijn GLE afgestopt.
Tot nu toe maar een keer een lichte backfire gehad, maar geen schade meer, het luchtfilter zat nog op zijn plek.
Misschien hebben de LPG rijders hier wat aan.
groet Kay-Auke
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |