Topics: 4
23 January 2012, 12:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 January 2012, 18:29 door MyFirstVolvo.)
Ik heb blijkbaar geen standaard uitlaat op mijn 82'r estate
Wie weet waar ik dit haakse stukje uitlaat dat de einddemper ingaat kan vinden?
in de gangbare volvo webshops en bv bij de Br*zan hebben ze het niet.
Op marktplaats stond er een maar natuurlijk net verkocht.
zoiets:
Het zwarte gedeelte is dan over de uitlaat die van voren komt geschoven.( misschien dus aan beide kanten een eindpijp gebruikt?)
http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/e5/...aIPw==.jpg[/IMG]
hier een foto via dropbox
Topics: 288
dan zul je 1st moeten weten wat je nu hebt, met een plaatje kunnen we meedenken...
Topics: 38
Ik snap ook niet precies wat je bedoelt. Hier een plaatje van een standaard uitlaat uit die periode. Welk deel zoek je?
Of zoek je het rechte eindpijpje dat ipv de s-bocht kan?
Topics: 56
heb je lpg onderbouw, dan past het laatste stuk na de einddemper niet. De uitlaat zit dan verder naar achteren.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 4
Nee geen LPG. De uitlaat komt wat meer bij het midden onder de auto vandaan dan bij de 93'r die er naast staat.
Topics: 3
Arjan. schreef:Ik snap ook niet precies wat je bedoelt. Hier een plaatje van een standaard uitlaat uit die periode. Welk deel zoek je?
![[Afbeelding: Foto-DZTB8WCL.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZTB8WCL.jpg)
Of zoek je het rechte eindpijpje dat ipv de s-bocht kan?
Inderdaad, modeljaar 81 en 82 hadden een haakse bocht ipv die rare zwanehals die op het plaatje rechts uit de einddemper komt. Eind jaren '90 heb ik er een gekocht van Bosal. Misschien dat je even VOMD moet bellen, ik neem aan die die het pijpje wel hebben.
Voor zover ik weet hoort er overigens ook nog een rooster over de knalpot om hem aan het zicht te onttrekken, maar bij veel Volvo's is dat rooster in de loop der jaren blijkbaar in de prullenbak verdwenen. Met een trekhaak of LPG moet dat rooster sowieso weg vanwege plaatsgebrek.
Topics: 34
Heb ik liggen!
Wel even je diameter nameten want heb er 2 liggen.
Een standaard uitlaat
Een turbo uitlaat
Stuur me maar even een PB
Topics: 18
Ik zeg: Einz!2!! rechte pijp naar achter!
245L VAN
Topics: 107
Het zwarte gedeelte is dan over de uitlaat die van voren komt geschoven.( misschien dus aan beide kanten een eindpijp gebruikt?)
Na je bericht nog eens gelezen te hebben is het me duidelijk.
Het zwarte pijpje op je foto is naar mijn weten een zelf-gefabriceerd bouwsel. Het staat in ieder geval niet in het standaard uitlatenboek.
Als je uitlaat daar lek is kun je het best het stuk of in dit geval de stukken tussen midden- en einddemper verwijderen en een originele pijp halen. Die is dus uit een stuk (met wat bochten erin).
Zie het onderste uitlaatdeel op de foto van WvR
Topics: 13
30 January 2012, 22:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 January 2012, 12:43 door Rik Tuin.)
Het zwarte deel is gewoon nieuw te koop bij het VOMD van Carlo voor ⬠21,50. Het betreft zelfs een origineel Volvo onderdeel. Ik vind het zelf een veel mooier gezicht dan het lange kronkeldeel dat normaliter achter onder de auto uitsteekt. Heb het zelf op mijn 240 sedan van 1985 maar dan van RVS.
Niets wordt er, helemaal niets, uit talloos veel miljoenen.