Vanmorgen heb ik nieuwe schijven en blokken voor gemonteerd. Op zich niet een heel moeilijke klus. Binnen een uurtje alle twee de kanten gedaan. Wat een verschil zeg ......
hij remt nu helemaal niet meer!
Wat kan er fout zijn gegaan?
- Met behulp van oude blokken de zuigers behoedzaam teruggeduwd
- De remklauwen aan de remleidingen laten zitten en voorzichtig opzij
gehouden met een ijzerdraad aan de veerpoot
- Nieuwe schijven ontvet met remreiniger
- Na montage van alle zaken eerst een paar keer voorzichtig rempedaal ingetrapt
???????
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Hey Wolffie
bij nieuwe remmen: VOORZICHTIG!! Je moet heel rustig de remmen in gaan rijden. Het is volledig normaal dat ze NIET lekker remmen de eerste km's. Dit duurt gewoon even. Soort van inslijten. Ga niet als een dolle remmen want anders krijg je last van 'glazing', een soort van verharding van de toplaag van je blokjes. Dus geen zweet, rustig rijden. Het komt vanzelf goed!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
OK, zal ik doen. Ik wist al wel dat je niet al te bruusk moest gaan remmen, waarvoor wist ik niet. Het stomme is alleen dat je denkt nieuwe remmen te hebben en de ervaring iets heel anders is. Het lijkt wel alsof ik alleen achter nog werkende remmen heb. Toch als je het wiel opkrikt blokkeert het wiel wel degelijk dus ik dacht dat ik alsnog moest gaan ontluchten o.i.d.
Ik zal eens een uitgerbeid rondje in het dorp gaan rijden.
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
als je de remzuigers helemaal terug heb geduwd voor het vervangen van de blokken.
en je hebt alles weer gemonteerd.
dan moet je het rempedaal indrukken en dan laat je hem weer langzaam terug komen.
dan wacht je een paar tel en dan doe je dit weer.
totdat je weer max. druk heb op je pedaal.
doe je dit te snel kan er lucht in je systeem komen.
als je het pedaal intrapt duw je op dat moment 8 zuigers weg.
hier gaat een heleboel olie naar toe op dat moment.
laat je de pedaal terug komen en je wacht niet totdat hij weer het olie heeft aangevuld in de hoofdremcil.
dan krijg je opdat moment een luchtbel in je systeem omdat er een te kort in de hoofdremcil zit.
dan is het een kwestie van ontluchten.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Dat kan natuurlijk ook ja, te weinig remvloeistof. Maar zelfs als je je rempoliepeil niet hebt bijgevuld..dan moet dat peil nu hoger staan dan met de oude blokken. Volgens mij hoor. Want er zit nu meer materiaal op je blok, dus de zuigers moeten minder ver naar buiten.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
ja idd het potje moet vol wezen
heb je hem tussen tijds bijgevuld stroomt hij over als je de blokken vervangt.
maar als je te snel de blokken naar buiten wil pompen krijg je dus lucht.
Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Kan ook een laag "vet tegen roest in magazijn" op de schijven zitten.
Heb je de remschijven van te voren ontvet?
greets T
Wel gecleaned, nu ik wat verder ben remmen ze als een anker. Kennelijk moest
er eerst op elkaar ingelopen worden o.i.d.
Berichten: 26
Topics: 5
Lid sinds: Jul 2005