Topics: 33
Hey,
Auto lopend weggezet na een potje asociaal driften, kom een uur later bij de auto, hoor het relais van de gastank aanslaan en wil starten, gebeurd er niets. Na onderzoek krijgt 9 van de 14 zekeringen geen stroom toegediend. Na inbouw van andere motor is ook de zekeringkast vervangen door een steekversie dus niets daaraan is origineel meer. Dimlicht doet het, geschakelde zekering voor LPG doet het en de sigarettenaansteker doet het en 1 onbekend. Verder doet NIETS het!
Stekkers doorgelopen, sleutelcontact lijkt niks mis mee startmotor draait gewoon, accu mankeert niets aan, bobine geeft geen signaal af, ruitenwissers doen het niet enz enz enz... I'm running out of options!!! De enige oplossing lijkt me nieuwe kabels direct vanaf contact en accu naar zekeringkast leggen. Kan dit zonder verdere schade en problemen?
Ik hoor graag wat jullie suggesties zijn. Ik heb de auto voor dagelijks woonwerk verkeer en zit echt heel erg omhoog..... THANKS!
Topics: 11
overbrug toch eerst het contact slot eens om zeker te weten dat het contact slot de 12v wel schakeld ......
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Zoals mijn uitleg al zegt werkt het contactslot gewoon en wil de auto gewoon starten alleen krijgt de bobine geen stroom. Heb ik al omschreven net....
Iemand anders?
Topics: 20
Het kastje naast de accu ?
Hoewel het me toch het gevoel geeft dat stand 2 van de sleutel niet werkt....
[img][/img]
Een meer duidelijker omschrijving kan helaas niet.......
Alle standen van het contact werken, echt waar! Hij kan op neutraal en dan gaat het stuurslot erop, dan kan hij op de accustand en dan springt ook gewoon het gastankrelais aan maar de radio enz enz doen het niet (omdat die geen stroom krijgen) en standje 3 starten doet hij ook! Hij slingert de motor aan maar omdat de zekeringkast voor de helft is uitgevallen vonken de bougies niet en verzuip je de motor dus gewoon (als ik nog benzine zou gebruiken).
Ik denk wel dat ik een serieus probleem heb wat denk ik een raadsel zal blijven....
Ik ga straks de kabelboom terugvolgen naar het contact en de accu en als ik geen relais tegenkom prik ik de zekeringkast gewoon rechtstreeks op de accu.
Mijn turbo is onmisbaar.....
Topics: 135
achterkant van je zekeringekast goed bekeken? Draden goed aangesloten en maken ze goed contact? ???
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Nogmaals, nieuwe steekzekeringkast en ik het de aanvoerdraden dus niet de zekering gemeten...
Ik mag zeggen dat ik vergevorderd ben ik elektronica en absoluut geen leek. Alle standaard dingen heb ik dus al nagelopen......
Topics: 82
Het dimlicht heeft geen zekering dacht ik, startmotorcircuit ook niet, en LPG installaties werken buiten de standaard zekeringskast om. Mijn idee is dat je zekeringskast helemaal geen stroom krijgt van het contactslot.
Het contactslot heeft 7 posities en nog meer pinnetjes, en elke sleutelpostie veroorzaakt andere elektrische verbindingen tussen die posities. Van de accu loopt een 6,0 R draad naar een "junction box", vandaar 4,0 R naar pin 30 op het contact, 4,0 R naar de zekeringen voor de dingetjes die altijd doen (lampje in handschoenkastje, alarmlicht) en 1,0 R naar het grootlichtrelais.
Verder wordt het te ingewikkeld, zoek een bedradingsschema en have fun.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 44
bij de accu naast het relais voor groot/dimlicht zit een zwart plastic kastje waar een dikke kabel van de plus van de accu op zit en dat kastje verdeeld hem weer met meerdere ongezekerde +en mischien dat daar een draad los licht of slecht contact maakt
daar zit ook je zekeringskast voor een groot deel op
het plastic kapje kan je recht naar boven schuiven
Volvo S70R B5234T4 M59
eric vermeer schreef:bij de accu naast het relais voor groot/dimlicht zit een zwart plastic kastje waar een dikke kabel van de plus van de accu op zit en dat kastje verdeeld hem weer met meerdere ongezekerde +en mischien dat daar een draad los licht of slecht contact maakt
daar zit ook je zekeringskast voor een groot deel op
Thanks! Naar dit antwoord was ik op zoek. Bosch staat erop. Kan dat kastje ook kapot toevallig?Dat er binnenin storing zit?