Hallo, sinds tijdje doet mijn achterruitverwarming het niet meer. Ik zie wel 12V op gele kabel naar verwarming, maar ruit wordt niet meer warm. Kabelbreuk scharnieren uitgesloten. Wellicht slechte massa? Waar komt die vandaan voor achterruitverwarming? Gr. Patrick
Achterruitverwarming stuk !! OPGELOST !!
|
4 October 2020, 21:18
ALs het een station is, loopt de massa ook via de scharnieren. Trek voor t gemak ff een massakabel buitenom de scharnier (binnendoor dus, hemeltje in de hoek losmaken), dat weet je zo wat er aan mankeert.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
6 October 2020, 23:54
(4 October 2020, 18:13)Boet schreef: Hallo, sinds tijdje doet mijn achterruitverwarming het niet meer. Ik zie wel 12V op gele kabel naar verwarming, maar ruit wordt niet meer warm. Kabelbreuk scharnieren uitgesloten. Wellicht slechte massa? Waar komt die vandaan voor achterruitverwarming? Gr. Patrick Ik volg dit topic met belangstelling. Ook de achterruit van mijn 240 (sedan) wordt sinds een aantal jaren niet meer warm. Dit geldt voor alle banen. Er is wel stroom op het raam. Mijn garage denkt dat de ruit "gewoon op" is van ouderdom, maar misschien heeft iemand een andere theorie/ervaring.
7 October 2020, 01:13
Van een achterruitverwarming gaan niet alle lijntjes op de ruit tegelijk 'op' van ouderdom. Bij mijn vorige wagen [84] ging dat lijntje voor lijntje. Lijkt erop dat de aansluiting ergens is onderbroken. [Dus ja, volgt dit topic!]
![]() Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ... 240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015] 240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
7 October 2020, 08:57
(7 October 2020, 01:13)Nicolaas H schreef: Van een achterruitverwarming gaan niet alle lijntjes op de ruit tegelijk 'op' van ouderdom. Bij mijn vorige wagen [84] ging dat lijntje voor lijntje. Lijkt erop dat de aansluiting ergens is onderbroken. [Dus ja, volgt dit topic!] Hoop vndg tijd te hebben om verder te onderzoeken. Ben voor 95% overtuigd dat het een slechte massa is. Wordt vervolgd.
7 October 2020, 09:23
Ja gaat steeds sneller. Die lijntjes corroderen of onderbreken vervolgens gaat al het vermogen over de nog resterende lijntjes en is het snel afgelopen.
Als je een massa probleem vermoedt, check die dan even dat heb je zo uitgesloten.
ALI:
Met zoals altijd een fantastiche omschijving Citaat:Beschrijving: ![]() ![]()
Ik heb de massa gecheckt, maar die lijkt goed te zijn. Het lampje van mijn schakelaar brandt. Indien ik de massakabel los maak dan gaat lampje ook uit. Hieruit concludeer ik dat stroomkring gesloten is en massa ok. Als mijn redenering klopt dan zou de verwarming zelf ook niet doorbroken (kapotte lijntjes) kunnen zijn. Graag advies!
(7 October 2020, 11:21)Rob schreef: ALI: Goede info. Vrees dat ik toch deze kant op ga...
7 October 2020, 17:31
Ik heb er nog nauwelijks last van maar ben wel benieuwd of en hoe lang dit Chinese spul gaat werken.
[Heb je er ervaring mee Rob?] ![]() Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ... 240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015] 240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
7 October 2020, 21:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 October 2020, 21:52 door Marc1970.)
Ik denk niet dat het lampje van de schakelaar in dezelfde stroomkring zit als de lijntjes op de ruit. Nope, schakelaar heeft in het schema (TP30808) wel dezelfde plus maar een eigen min.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)