Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
auto start slecht
#1
240 benzine, B21,  caburateur, 1979, start met koude motor slecht.........lang starten motor slaat uiteindelijk aan en is aan de gang te houden door met het gas te spelen, choke half open. Rijden gaat dan pas als de motor warm is (de olie in het blok nog niet helemaal). Bij poging tot wegrijden slaat de motor weer af. Kan wel 8 a 10 minuten duren. Lijkt wel te smoren. Is de motor helemaal op temp. dan start deze direct en is geheel rijdbaar.............?....waar zit het probleem en hoe op te lossen ? Angel
Antwoord
#2
Staat de ontsteking goed?
Kleppen ooit gesteld
Tandriem een tandje versprongen?

Gok erop dat je eerst eens bij de contactpunten moet beginnen
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#3
(22 May 2020, 20:22)skidje schreef: Staat de ontsteking goed?
Kleppen ooit gesteld
Tandriem een tandje versprongen?

Gok erop dat je eerst eens bij de contactpunten moet beginnen

Heeft geen contactpunten meer...….zit 123 ignition op. Kleppen lang geleden gesteld (sindsdien niet veel km' s gereden). Distributie moet ik nakijken.

met groet Andreolie
Antwoord
#4
Die 123 kan toch ook verkeerd staan? Kap verkeerd erop? Contacten van de kap nog netjes?
Antwoord
#5
Met 123 kan je de ontstekingskant wel wegstrepen denk ik. Lijkt er belachelijk veel benzine uit de uitlaat te komen of zwarte rook tijdens het starten?
Aan de carburateurkant heb je de choke en 'verhoogd stationair' afstelling (kabel los?), valse lucht langs de choke, dat zijn zo'n beetje de suggesties van het handboek TP11740. Is het membraan vd naaldschuif kapot?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Heb op mijn 1800es ook die 123. Niks aan af te stellen lijkt het en vlgs mij loopt die B20 niet goed. Start wel goed. Mijn maatje met zijn B21ET heeft terug de originele gemonteerd. Liep echt beroerd op die 123. Maar ook die startte goed. Kijk met de stroboscoop eens of die 123 wel op tijd staat.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#7
Valse lucht? Stinkt de auto naar benzine? Ik heb zelf eens de vacuumslang naar de rembekrachtiger lek gehad. Beroerd starten, nog beroerder lopen en pas als de auto warm werd ging allemaal weer wat beter. Spuit eens wat in het rond met remmenreiniger. Als de auto opeens harder gaat lopen heb je een vacuumlek te pakken.
Succes!
Amazon 1967 B18
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
Antwoord
#8
(31 May 2020, 15:19)MacVolvo schreef: Valse lucht? Stinkt de auto naar benzine? Ik heb zelf eens de vacuumslang naar de rembekrachtiger lek gehad. Beroerd starten, nog beroerder lopen en pas als de auto warm werd ging allemaal weer wat beter. Spuit eens wat in het rond met remmenreiniger. Als de auto opeens harder gaat lopen heb je een vacuumlek te pakken.
Succes!

Ja en kleppen gesteld en een vacuumlek gevonden ! De auto start weer en rijdt keigoed...…….dank allen....Andreolie
Antwoord
#9
(24 May 2020, 16:00)Marc1970 schreef: Met 123 kan je de ontstekingskant wel wegstrepen denk ik. Lijkt er belachelijk veel benzine uit de uitlaat te komen of zwarte rook tijdens het starten?
Aan de carburateurkant heb je de choke en 'verhoogd stationair' afstelling (kabel los?), valse lucht langs de choke, dat zijn zo'n beetje de suggesties van het handboek TP11740. Is het membraan vd naaldschuif kapot?

Als de membraan gescheurd is loopt hij ook warm niet lekker. Althans, ik heb 2x meegemaakt dat die gescheurd is (aftermarket membraan was geen goede kwaliteit). Starten en lopen ging prima, alleen helemaal geen vermogen. Toen met een pasje van 30-50 kmh naar huis gereden. (Pierburg carb).

Met deze symptomen lijkt het dus aan iets anders te liggen.
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B200 k jettronic start probleem Ruben240 4 189 7 October 2020, 20:46
Laatste bericht: Werkhovense
  auto stopt er na 10 km mee andreolie 5 462 23 September 2020, 06:04
Laatste bericht: Grey240Polar
  start niet : relais brandstofpomp? luukv47 6 917 13 March 2020, 21:35
Laatste bericht: luukv47
  B23E start niet goed. polestar-volvo 1 580 18 January 2020, 13:28
Laatste bericht: Arjen508
  Opbouw oliedruk na koude start Grey240Polar 12 2.395 3 November 2019, 09:56
Laatste bericht: Grey240Polar
  Motor start niet meer UraniumFever 24 3.733 9 May 2019, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Inhouden na koude start op LPG Kees Roskam 6 1.117 9 April 2019, 19:01
Laatste bericht: Kees Roskam
  V70 2.4T start erg moeilijk warm simon 1 836 16 February 2019, 03:16
Laatste bericht: aRjen.T
  Koude start gaat niet en verbruik aan de hoge kant B200ET woes 14 2.785 29 January 2019, 11:42
Laatste bericht: woes
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 3.229 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)