Berichten: 31
Topics: 9
Lid sinds: Feb 2017
Vanochtend met andere bougies geprobeerd, maakt niets uit.
Hij verzuipt lijkt het wel, ruikt enorm naar benzine, veel rook uit uitlaat.
Dacht nog aan de injectoren maar ineens 4 lekkende injectoren lijkt me wat onwaarschijnlijk.
Andere ideeën?
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Storing codes verhelpen, lmm verhelpen hielp dus niet.
Lmm controleren of die nog goed is of dat het aan een stekker of kabel breuk is.
Enzovoort.
Tikken je injectoren wel of staat er 1 constant open?
Zijn al je bougies nat?
Is je brandstof druk regel potje nog heel op je injectorrails?
Ff vacuüm slang eraf, moet droog zijn en geen benzine in zitten anders zuigt hij daar benzine door aan.
Staat de nokkenas op tijd?
Gewoon stap voor stap alles uitsluiten.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 31
Topics: 9
Lid sinds: Feb 2017
LMM is een nieuwe volvo LMM, oude LMM geeft zelfde probleem.
Alle 4 de bougies zijn nat.
Ik controleer de brandstofdrukregelaar nog even.
Hoe kan ik controleren of er een draadbreuk is naar de LMM toe? Kon het in de haynes zo even niet vinden.
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Draadbreuk controleer je met een weerstandmeter aan beide stekkers, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Pinnen 6, 7 en 8 op de ECU:
http://www.stonis-world.com/_lh_ezk.html en de pinnen op de LMM:
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-ind...d+Diagrams
Een slecht aangesloten temp sensor kan ook de ECU verleiden tot het dumpen van extra benzine in de motor. Hoe hoger de weerstand hoe lager de temperatuur, kan tot -40 gaan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 31
Topics: 9
Lid sinds: Feb 2017
Andere temperatuursensor geen verschil
Andere brandstofdrukregelaar geen verschil
Probleem is dus: koude start motor slaat direct aan maar loopt zeer onregelmatig en wat gas bijgeven geeft eerder een dip in toeren dan een toename. Bougies alle 4 drijfnat. Ruikt ook verzopen. Problemen ontstaan na plaatsen nieuwe LMM maar ook bij de oude LMM heb ik nu dit probleem.
Na 1 minuut of bij Lauwe/Warme motor geen startproblemen, tijdens rijden ook geen bijzonderheden.
Zonder LMM geen verschil
Met stekker koudestartinjector los geen verschil
Geen foutmeldingen bij uitlezen
Toen ik brandstofdrukregelaar had vervangen en boutjes niet vast had gezet plofte deze er trouwens af door de brandstofdruk: normaal?
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Je kunt van alles gaan uitwisselen maar als de stekkers niet goed contact maken is het allemaal vrij nutteloos.
Controleer eerst eens alle stekker verbindingen en stekkers.
Zitten de pootjes of schuifjes in de stekkers nog vast of schuift er toevallig 1 naar binnen als je de stekker ergens op aansluit bijvoorbeeld.
Massa aansluitingen nog goed en schoon?
Het kost alleen maar tijd en scheelt je enorm veel ergernis.
Ecu trouwens al gereset of hoeft dat niet?
Accu polen schoon en zitten de klemmen op de accu kabels vast.
Zitten genoeg kabels, stekkers en verbindingen op je motor die je eerst kunt controleren voordat je van alles gaat uitwisselen.
Meten is weten en vissen is missen.
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Met vissen kun je ook wel eens beet hebben :-)
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Hahaha klopt ja

Grote handen , auto correctie en brilletje is mijn excuus
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 683
Topics: 113
Lid sinds: Apr 2012
of ontsteking of verkeerde timing van je distributie.
Dit kunnen meerdere dingen zijn.
Wat hierboven al staat stap voor stap werken.
Is de beste oplossing en zo kan je dingen uitsluiten.
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Wat hier vreemd is, is dat de auto eenmaal opgewarmd goed rijdt en start, en er geen koude start problemen zijn. Alleen slecht 'koud stationair' lopen. Hier nog zo iemand op zoek:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=302726
Nog wat koude start verzuipers:
http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/E..._Dirty_IAC
Twee nieuwe ideetjes: controleer de massadraden (van kleppendeksel naar schutbord en die twee bij de injectorrail) en maak de gasklep en de stationair regelklep akelig schoon.
Ik geloof ook niet zo in onderdelen vervangen, de 240 knapt meestal meer op van een beetje poetsen, smeren en afstellen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969