Berichten: 13
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2016
3 July 2017, 22:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 July 2017, 22:22 door DiedelsonKustoms.)
Heb de motor koud getest Marc. Kan ook niet anders want hij ligt naarst de auto
Ik heb inmiddels 1mm van de kop af laten frezen.
Nu druk bezig rest van motor weer netjes te maken.
Ben erg benieuwen naar nieuwe compressie druk.
Jeep Wagoneer uit 69 Staat; in resturatie
Volvo 142 uit 72 Staat; in resturatie
Volvo 244 uit 74 Staat; dagelijkse Auto
Volvo 480 uit 86 Staat; in resturatie
Volvo 850 uit 96 Staat; Verkocht
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
1mm is gedurfd. Was dat van een 530 kop of een 531 kop?
Gezien de kans op pingelen ben je mogelijk verplicht tot 98 of lpg?
Berichten: 13
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2016
(5 July 2017, 14:29)Dopski schreef: 1mm is gedurfd. Was dat van een 530 kop of een 531 kop?
Gezien de kans op pingelen ben je mogelijk verplicht tot 98 of lpg?
Is een 530 kop. Auto rijd voor 99% op LPG dus vandaar de wat meer druk. En als ik dan even niet op lpg rijden kan tank ik inderdaad 98.
Jeep Wagoneer uit 69 Staat; in resturatie
Volvo 142 uit 72 Staat; in resturatie
Volvo 244 uit 74 Staat; dagelijkse Auto
Volvo 480 uit 86 Staat; in resturatie
Volvo 850 uit 96 Staat; Verkocht
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ben heel benieuwd naar je ervaring met de verhoogde compressie.
Wat voor nokkenas gebruik je?
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ja ben ook heel benieuwd.
Berichten: 13
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2016
Heb nog niet gezocht naar nokkenas.
Wilde de Volvo mee naar zweden maar dat red ik niet helaas.
Na de vakantie in augustus weer verder.
Nu kan ik wel mooi naar onderdelen in Zweden kijken
Jeep Wagoneer uit 69 Staat; in resturatie
Volvo 142 uit 72 Staat; in resturatie
Volvo 244 uit 74 Staat; dagelijkse Auto
Volvo 480 uit 86 Staat; in resturatie
Volvo 850 uit 96 Staat; Verkocht
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
(21 July 2017, 22:30)DiedelsonKustoms schreef: Heb nog niet gezocht naar nokkenas.
Wilde de Volvo mee naar zweden maar dat red ik niet helaas.
Na de vakantie in augustus weer verder.
Nu kan ik wel mooi naar onderdelen in Zweden kijken 
Oeps 1mm zit aan de kritische grens. Weet van een 940 NA dat benzine niet zo lekker gaat. (Echt maar net). Met een D-as en ecu/ezk aanpassing is het wel een prima combi met goed vermogen.
Ik hoop dit jaar ook nog zoiets te starten in mijn 244 project. Maar wel met 531 turbo kop (0,8 gevlakt) op B230F met originele injectie...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 247
Topics: 72
Lid sinds: Oct 2006
Is dit blok met verhoogde compressie verhouding ooit een keer lopend gemaakt op lpg? Ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen...
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Staat nog ergens onder een zeiltje...
Ooit de electra in orde maken en die roestvrije body spuiten
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..