Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
P02D100: Cilinder 3 inwerkinginjectie vervanging max niveau.
#1
Mijn Volvo V50 (Diesel 1.6 - 2011) geeft de volgende melding:

P02D100: Cilinder 3 inwerkinginjectie vervanging max niveau.

Probleem:
Heel af en toe verliest de auto vermogen. Als ik bijvoorbeeld op de snelweg rijd, merk ik bij inhalen dat ik geen vermogen heb. Wanneer ik het gas pedaal helemaal indruk kan de auto niet versnellen en gaat dan niet harder dan 100 km/h.

Als ik dan de snel weg af gaat, mis de auto veel vermogen en trekt amper op. (wel iets beter dan op de snelweg). Als ik de auto helemaal uit zet en opnieuw start dan werkt de auto weer normaal en is het probleem weg. (voor aantal weken/maanden)

De auto al meerdere malen laten uitlezen en steeds komt de melding "P02D100: Cilinder 3 inwerkinginjectie vervanging max niveau".
Het enige wat de garage tot nu toe heeft gedaan is tankreiniging toegevoegd aan de tank en het systeem gereset (ik denk injectiesysteem, want het systeem moet zichzelf weer inregelen). Echter komt het probleem steeds terug.

De garage denk erover om de verstuivers eruit te halen en deze allemaal te laten testen. Ik heb niet heel veel auto kennis, maar is een verstuiver niet iets mechanisch? Dan zou dat probleem er toch ook zijn na het opnieuw starten van de auto? Lijkt mij eerder iets elektrisch, maar zoals gezegd, me kennis is niet heel hoog [Afbeelding: wink.png]

Hopelijk bij een van jullie wel en kan mij aangeven waar ik de oplossing moet zoeken van deze melding. Alvast bedankt.
p.s. ik hoop dat ik dit in het juiste topic geplaatst he.

Groeten,

Jarno
Antwoord
#2
Geen idee. Maar ik gok dat de tijd van de mechanische diesel al lang voorbij is. Probeer eens op volvo-forum.nl, die ziiten toch wat meer in de recente modellen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Een verstuiver is niet spontaan schoon na uitzetten van het contact lijkt mij.
En met zoveel elektronica kan het overal in zitten tegenwoordig.
Op de 1 of andere manier moet ik denken aan een cruise controle die zelfstandig begint te worden.


Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Polar stottert als tank onder 2/3 niveau komt. Brandstofpomp? marc-f 6 2.526 14 June 2022, 07:29
Laatste bericht: marc-f
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.560 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  Cilinder #2 perikelen (OPGELOST) Grey240Polar 2 3.310 17 April 2020, 10:37
Laatste bericht: Grey240Polar
  tuningspotentie 6 cilinder turbo jopie95 1 2.858 11 December 2016, 17:26
Laatste bericht: Marc1970
  LPG-problemen V70 4 cilinder 2008 Borde090 1 2.189 23 February 2016, 15:02
Laatste bericht: KennOne
  Waterpomp lekt na vervanging onder cilinderkop MartjeB 12 7.182 19 September 2010, 19:52
Laatste bericht: Black Moose
  Type motor volvo 240 GLE 1983 aut. Tips voor vervanging/reparatie cilinderkop bene 27 16.782 30 March 2010, 23:40
Laatste bericht: nick740
  verdelerkap aan vervanging toe? (zie foto) Jeroen V 4 3.414 12 January 2010, 18:53
Laatste bericht: Marc1970
  Plaatsen helicoil 4e cilinder - ruimte genoeg? mheij 5 4.153 12 April 2009, 20:19
Laatste bericht: pwassink
  motor verzuipt na vervanging luchmassameter KAB 1 2.258 22 April 2008, 16:17
Laatste bericht: KAB

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)