Berichten: 297
Topics: 125
Lid sinds: Apr 2010
Steeds vaker doet de ontsteking het even nier. Tijdens rijden, 1 a 2 seconden.
Hoe kan ik dit probleem tackelen, dat zich niet voordoet bij stationair?
245, 1976, b21a.
Wat is het meest ligische defect? In zekering, contactslot, bedrading, relais, bobine of electonisch ding dat contactpuntjes overbodig maakt?
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Nat en droog weer hetzelfde resultaat?
Praat je over afslaan of backfire/ bokkend rijden?
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
De bobine kan aan het stukgaan zijn, meestal worden ze dan te heet en stoppen ermee tot ze weer een beetje afgekoeld zijn.
Heb je de juiste bobine bij dat elektronisch ding wat je contact punten en condensator vervangt?
Verder kan het ook je verdelerkap of rotor nog zijn.
Bobine kabel slecht.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
kijk ff of je condensator goed vast zit.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb eigenlijk in mijn ouwe brikkies nog geen ontsteking gehad die het bijna altijd wel en heel soms niet deed. Alles is wel eens kapot gegaan of verkeerd in elkaar gezet, maar dan start-ie helemaal niet of ploffend, stopt-ie ermee na een paar kilometer of komt totaal niet op gang.
Heb je niet een brandstof teveel of tekort ergens? Terwijl de motor afslaat, komt er dan witte of zwarte rook uit? Witte zou onverbrande benzinedamp kunnen zijn omdat er geen vonk is, zwarte een tijdelijk veel te rijk mengsel. Lastig, problemen die tijdens het rijden alweer verdwijnen.
Is dit trouwens op benzine of op gas?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 297
Topics: 125
Lid sinds: Apr 2010
(25 February 2017, 17:29)Joost Zuidam schreef: Nat en droog weer hetzelfde resultaat?
Praat je over afslaan of backfire/ bokkend rijden?
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Bij nat weer lijkt het vaker. Geen backfire. Gewoon even helemaal niets. Slechts spul seconden.
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Hmmmz, vergane bekabeling? Lijkt wel heel willekeurig... maar soms sluiting? Bij mij was in het motorruim een jaar terug ongeveer de hele kabelboom kaal. Vermolmde isolatie. Kijk daar een naar.
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 59
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2012
Kan ook dat het zwarte draadje in de onsteking op de grondplaat is doorgeschavield door het draaien van de grondplaat onder vacuum. BTDT.
Berichten: 49
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2011
electrrrronisch ding dat contactpuntjes *niet* overbodig maakt? Een paar seconde te heet?
Zet er is contactpunten in. En ja ik heb idd een x gehad dat dat zwarte draadje slecht contact maakte van redelijk nieuwe punten. Je zoekt je dan de pleuris want als jij kijkt (morrelt) doetie het. Zeg maar Schroedingers kat onder de motorkap.
En op m'n motor 2x een bobine kapot, ook geen makkelijke diagnose. Pas als je tijd op de vangrail doorbrengt na absolute weigering.
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Wauw Schrödingers kat! Die ben ik nog niet eerder tegengekomen in de autowereld.
Maar iets aansluitend ben ik net een maand aan het zoeken geweest naar wat uiteindelijk een lekkende vacuumslang bleek te zijn. Na het proberen op gas en benzine, en wisselen van de hele ontstekingskant, en compressie meten, blijven alleen de stomme oorzaken over.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969