Berichten: 5
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2014
Beste mensen,
Ik heb van mijn 240 de olieleidingen van de automaat geprobeert te vervangen.
Nu kom ik aan de radiatorzijde ong 3 cm tekort.
Nu heb ik de leidingen 2de hands gekocht en weet niet van welke versnellingsbak ze af komen. Maar zit er verschil in lengte voor BW en AW?
Mijn automaat is een AW voor de info!
Alvast bedankt!
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
BW is idd korter.
Zou de koppelingen gebruiken en als leiding koper nemen tenzij je aan de aw leidingen kan komen.
Ik heb ooit wel een keer bw leidingen met knelkoppelingen verlengd. Maar met koper gaat het volgens mij gemakkelijker.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
BW35 leidingen zijn ook niet passend op de BW55, nog iets korte. Heb ze min of meer passend gemaakt door een bocht in te korten en zo dus lengte te winnen, maar ik vind het geen mooie oplossing.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De leidingen van mijn BW35 gaan gewoon over in een stuk slang ri. de (niet originele) oliekoeler, leiding is ooit afgezaagd, slangklem erover, hoppa, er staat nauwelijks druk op.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 5
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2014
Waar zou ik eventueel nieuwe leidingen kunnen laten maken? Zou een remmenboer dat kunnen? Als de leiding maar ruim genoeg is en nippels maar passen lijkt me.
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Gewoon doorzagen en een stukje slang ertussen, universele olie koeler setjes worden verkocht met slang.
Niks mis mee.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
E.vanKooij schreef:Waar zou ik eventueel nieuwe leidingen kunnen laten maken? Zou een remmenboer dat kunnen? Als de leiding maar ruim genoeg is en nippels maar passen lijkt me.
Ja gewoon oude nippels laten zien en gebruiken.
Maar de oplossing met slang is ook prima zoals eerder opgemerkt. Er staat idd nagenoeg geen druk op dit systeem.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..