Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Centrale vergrendeling
#1
Beste mensen,
Ik mijn Volvo zit de orginele volvo centrale vergrendeling. Daar wil ik afstand bediening inbouwen. Ik heb een Spy module en een extra motortje voor bestuurders deur en allerlij elektrische schema's o.a van volvo en spy. Maar het wil niet lukken om de boel zo werkend te krijgen dat ook via de sleutel en het knopje in de deur ook de vegrendeling open en dicht blijft gaan. De sloten gaan tot nu toe open maar dan niet dicht, of dicht maar niet open, of doen helemaal niets of de zekeringen slaan door.

In de draadjes op het forum heb ik gelezen van het extra motortje aan te sluiten op die schakelaar van het deur knopje maar dat werkt niet. de uitslag van het motortje is kleiner dan de uitslag tot het schakelmoment van ddie schakelaar.

Wie kan mij helpen met een schema hoe het aangesloten moet worden.
Antwoord
#2
Is spy zo'n aftermarket setje?
Het is dan het makkelijkst om alleen het centrale kastje en motortje met 5 draden te verbinden met het stangetje/knopje van de bestuurdersdeur. De rest heb je dan niet nodig. In principe werkt het dan net zo als of er iemand binnen in de auto op commando met het knopje (en dus de complete bestaande CV) de auto open en dicht doet.
Antwoord
#3
Zo zit het ook in mijn 940. Gewoon het vijf draads aftermarket motortje met een stangetje aan het knopje van de linkervoordeur.


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#4
Dopski schreef:Is spy zo'n aftermarket setje?
Het is dan het makkelijkst om alleen het centrale kastje en motortje met 5 draden te verbinden met het stangetje/knopje van de bestuurdersdeur. De rest heb je dan niet nodig. In principe werkt het dan net zo als of er iemand binnen in de auto op commando met het knopje (en dus de complete bestaande CV) de auto open en dicht doet.

Dat heb ik geprobeerd maar dan gaat het open en niet dicht of anders om. Als het motortje via dat stangetje de deur opent, en wil daarna sluiten komt het stangetje niet laag genoeg om te schakelen. De uitslag (open dicht) van het motortje is te kort. Of bedoel je dat de 5 draden aangesloten moeten worden? Dan weet ik niet hoe?
Antwoord
#5
Dat eerste bedoelde ik ja. Vervelend dat die uitslag niet groot genoeg is. Er zijn misschien hefboompjes voor te fabriceren?
Of je die schakelaar kan gebruiken weet ik niet, zou het wel een stuk makkelijker maken.
Antwoord
#6
Nou, je kunt de 2 schakeldraden van de spy set volgens mij doorlussen om de rest mee te schakelen. Dan gebruik je die schakelaar ipv de originele deur schakelaar.


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#7
A_A schreef:Nou, je kunt de 2 schakeldraden van de spy set volgens mij doorlussen om de rest mee te schakelen. Dan gebruik je die schakelaar ipv de originele deur schakelaar.


Sent from my iPad using Tapatalk

Arjan naast de 2 schakeldraden om het motortje open en dicht te doen zit er een zwarte een witte en en bruine draad. De zwarte is uiteraard massa maar de andere 2 kom ik niet uit. In de deur zitten ook 3 draden 1x zwart 1x blauw en 1 x geel. zwart massa en op de andere 2 staat 12 v. Ik heb al eens de witte en bruine draden met de gele en blauwe in de deur verbonden om door te schakelen maar dan ging het slot wel open maar dicht sloegen de zekeringen door. Er zit iets in de polariteit wat ik niet begrijp waarom het niet werkt.
Antwoord
#8
Volgens mij is het andersom toch? 2 die signaal geven aan de andere deuren en de 3 draden, een voor open een voor massa en een voor dicht? Iemand dat schema in het hoofd?


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#9
de 2 die signaal geven naar het motortje van de deuren komen van de relais achter het dashboard vandaan naar de deuren. Vanuit de deur schakelaars gaan 2 naar de relais toe en 3e is massa. Vanaf spy module gaan er 2 naar motortjes rood naar spanning en zwart naar massa. dan blijven er nog 2 draden over voor ramen sluiten en knipperlichten
En nog 4 draden die voor verschillende systemen verschillend aangesloten moeten worden o.a voor schakelingen via spanning of via massa of via massa en spanning of buiten bestaande cv om direkt naar motortjes. Dan gaan de functies van de bestaande cv verloren.

Dat laatste werk wel maar bij de andere aansluitingen die ik probeerde via de relais van Volvo lukt het dus niet. Ik ga de spy module ernstig verdenken dat daar een schakelfout in zit.
Maar ik weet ook niet alles van dat soort schakelingen dus kan het ook aan mij liggen

De 3 draden in de deur zijn massa en 1 via relais voor open en 1 via relais voor dicht via het relais
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Centrale vergrendeling trekt accu leeg DanielR 2 2.272 12 October 2020, 14:21
Laatste bericht: Jordos
Sad lekstroom centrale deurvergrendeling heideltje 2 2.824 7 July 2019, 02:01
Laatste bericht: MacVolvo
  Draadboom centrale vergrendeling ronuh 2 2.784 26 January 2016, 10:35
Laatste bericht: jos245
  Centrale deurvregrendeling 240 1990 roger2401990 14 9.643 28 November 2014, 15:51
Laatste bericht: roger2401990
  Centrale vergrendeling - schema Sylvester 1 2.688 13 July 2013, 15:07
Laatste bericht: boedr
  instaleren originele centrale deurvergrendeling Arjan240 23 13.851 19 March 2012, 21:41
Laatste bericht: Rik Tuin
  mijn centrale deurvergrendeling doet het niet van mijn volvo gl240 volvofreak 8 7.854 15 September 2011, 09:25
Laatste bericht: Jambon
  Benzineklep afsluiting gaat alleen nog maar open via centrale deurvergrendeling. V70 1 3.238 8 July 2011, 18:22
Laatste bericht: 242-turbo
  centrale portiervergrendeling probleem bunne 7 3.948 4 January 2011, 20:52
Laatste bericht: abbabak
  Vergrendeling klepje over brandstofvulopening V70 (2003) mischabakker 4 3.700 21 May 2010, 03:31
Laatste bericht: WvR

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)