Berichten: 147
Topics: 10
Lid sinds: Jan 2012
U raad het al, wie heeft er plaatjes, schema's, ervaringen en alles wat mij kan helpen dit spul werkend te krijgen??
Ik heb een 240 polar 1993, een cv setje uit 1992 met 5 servo's en een regelunit, 1 servo voor de achterklep en 3 zwarte voor de deuren en 1 blauwe voor ik denk de bestuurderskant.... Zal zsm even plaatjes erbij zetten van mijn spulletjes...
Alvast bedankt mensen....
240 POLAR 2.3i 1993 238000
940 2.3 IC HPT 1997 365.000
Berichten: 79
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2007
Zit er niet standaard CPV in een polar dan? Check zekering eerst, het kan zijn dat de ring rondom het portierslot vervuild is, deze stuurt het hele systeem aan. Of een draadbreuk bij het scharnier van het voorportier, dan werkt het ook niet. Je kunt even checken of je CPV hebt door te kijken of er draden door de rubberhoezen tussen de deurstijlen en de deuren lopen.
Berichten: 147
Topics: 10
Lid sinds: Jan 2012
lars schreef:Zit er niet standaard CPV in een polar dan? Check zekering eerst, het kan zijn dat de ring rondom het portierslot vervuild is, deze stuurt het hele systeem aan. Of een draadbreuk bij het scharnier van het voorportier, dan werkt het ook niet. Je kunt even checken of je CPV hebt door te kijken of er draden door de rubberhoezen tussen de deurstijlen en de deuren lopen.
Kijk hier word ik nou zo blij van hÃ
, op dit forum altijd zo snel antwoord van iemand!!! Dat is echt super hier.
Maar moet wel even iets rechtzetten, ik heb een setje op mijn werkbank liggen en moet het dus nog inbouwen :wink:
Heb nog niet gekeken of er voorbereiding ligt dat zou helemaal toppie zijn. In de achterklep iig niet gezien toen ik die open had.
Dus iemand tips om dit in te bouwen??? Of plaatjes of schema's of zin om te helpen :tongue:
240 POLAR 2.3i 1993 238000
940 2.3 IC HPT 1997 365.000
Berichten: 79
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2007
dat heb ik begrepen, maar heb je niet stiekum al een ingebouwd en niet werkend setje was mijn opmerking
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik heb laatst een plaatje gemaakt van een immitatiesetje in test opstelling. Ik heb geprobeerd het zo gestructureerd mogelijk neer te leggen.
Het originele systeem zal ook wel ongeveer de zelfde opbouw hebben.
Berichten: 147
Topics: 10
Lid sinds: Jan 2012
lars schreef:dat heb ik begrepen, maar heb je niet stiekum al een ingebouwd en niet werkend setje was mijn opmerking
Haha dat zou wel het toppunt zijn hoor... Wie weet, ik kom er maandag achter als ik ga beginnen...
240 POLAR 2.3i 1993 238000
940 2.3 IC HPT 1997 365.000
Berichten: 147
Topics: 10
Lid sinds: Jan 2012
DopdeDouwer schreef:Ik heb laatst een plaatje gemaakt van een immitatiesetje in test opstelling. Ik heb geprobeerd het zo gestructureerd mogelijk neer te leggen.
Het originele systeem zal ook wel ongeveer de zelfde opbouw hebben.
Dat is wel een goed plan, om eea eerst buiten de auto aan te sluiten om te kijken hoe he werkt.
Zou dan wel enorm geholpen zijn met een schema mbt de kleuren draden enzovoort....
Dank je DopdeDouwer
240 POLAR 2.3i 1993 238000
940 2.3 IC HPT 1997 365.000
Berichten: 79
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2007
Zolang er mensen zijn die een halve auto slopen omdat deze niet meer wil starten en er later achter komen dat enkel de benzine op was sta ik nergens van te kijken, die dingen gebeuren, is menselijk.
Berichten: 147
Topics: 10
Lid sinds: Jan 2012
lars schreef:Zolang er mensen zijn die een halve auto slopen omdat deze niet meer wil starten en er later achter komen dat enkel de benzine op was sta ik nergens van te kijken, die dingen gebeuren, is menselijk.
Haha tja kan er over mee praten, bijna de complete ontsteking vervangen en er dan achter komen dat de zekering van de brandstofpomp kapot is....
240 POLAR 2.3i 1993 238000
940 2.3 IC HPT 1997 365.000
Berichten: 79
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2007
zie je wel, je hebt het talent...maar jij niet alleen, ik heb hier al eens een topic langs zien komen van de grootste sleutelblunders.
blijf scherp, zit het met sleutelen tegen, doe dan eerst een bakkie, dan verdwijnt de waas voor je ogen en denk dan nog eens diep na waar je in vredesnaam mee bezig bent geweest het afgelopen half uur.