22 May 2014, 21:05
Hallo,
Zouden jullie met me mee willen denken? Mijn 'nieuwe' 240 injectie uit 92 auto valt sporadisch uit, op een wijze alsof de stroom wegvalt. De vorige eigenaar gaf aan dat het hem ook een aantal keer is overkomen en dat hij aan de zekeringskast rommelt en dat bood soelaas aldus de eigenaar. Ik had begrepen dat niet koperen zekeringen wel eens voor storing wilde zorgen. Uit voorzorg de 16 amp zekering van de brandstof pomp vervangen voor een koper exemplaar. Helaas viel de auto vanmiddag uit dus dat is niet het probleem. Nergens aan gerommeld en na 2 min. kon ik de auto weer starten.
Volgende stap vervangen van het brandstof relais. De motor lijkt opeens soepeler en en minder stotterend te lopen. Echte test is morgenochtend met een koude motor. Maar afijn het viel me op dat dat het oude brandstof relais behoorlijk warm was toen ik hem uit de auto haalde. Tot mijn verbazing wast dit ook het geval met het vervangende relais. Ik heb het idee dat niet klopt?
Ideeën en suggesties zijn natuurlijk welkom!
Zouden jullie met me mee willen denken? Mijn 'nieuwe' 240 injectie uit 92 auto valt sporadisch uit, op een wijze alsof de stroom wegvalt. De vorige eigenaar gaf aan dat het hem ook een aantal keer is overkomen en dat hij aan de zekeringskast rommelt en dat bood soelaas aldus de eigenaar. Ik had begrepen dat niet koperen zekeringen wel eens voor storing wilde zorgen. Uit voorzorg de 16 amp zekering van de brandstof pomp vervangen voor een koper exemplaar. Helaas viel de auto vanmiddag uit dus dat is niet het probleem. Nergens aan gerommeld en na 2 min. kon ik de auto weer starten.
Volgende stap vervangen van het brandstof relais. De motor lijkt opeens soepeler en en minder stotterend te lopen. Echte test is morgenochtend met een koude motor. Maar afijn het viel me op dat dat het oude brandstof relais behoorlijk warm was toen ik hem uit de auto haalde. Tot mijn verbazing wast dit ook het geval met het vervangende relais. Ik heb het idee dat niet klopt?
Ideeën en suggesties zijn natuurlijk welkom!