Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Iemand wist te vertellen dat in de originele intercooler-inbouwset ook een kortere luchtkap zat (of hoe dat ding ook mag heten) en die heb ik dus niet.
Is dat ding noodzakelijk, gezien het grote koeloppervlak van de radiator, of alleen wanneer je in de woestijn rijdt?
Groet,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
als je erg gaat "blazen" met de IC erop wel denk ik :-)...kan je de oude niet aanpassen??
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Ha Hendrik,
Zat ik evt. ook aan te denken, maar ik dacht dat het misschien wel zonder kap zou kunnen.
Vandaag reed ik toevallig bij Carlo Schmidt in Gemert langs (ik zoek nog ophangbeugels voor de IC) en daar zeiden ze dat in de originele set een speciale kortere luchtkap zat.
Bij gebrek aan die kap is inkorten dus misschien het beste.
Maar goed, eerst maar eens de auto aan de praat krijgen, na een hoop vruchteloos zoekwerk een afspraak bij de garage gemaakt.
Groet,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
er hoort inderdaad een kortere kap bij (je bedoelt de kap om de fan heen?), omdat het hele zaakje opschuift richting de distributieriem. Volgens mij is de makkelijkste methode om er idd iets van 6cm af te zagen, voor de rest zien ze er redelijk hetzelfde uit.
Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Ok Ticcie, dat gaan we dan maar eens doen.
En als alles er in zit, gaat het intercoolerplaatje op de achterklep.
Ook GeTICt!
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Het is een 740-intercoolerplaatje...
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Ticcie schreef:er hoort inderdaad een kortere kap bij (je bedoelt de kap om de fan heen?), omdat het hele zaakje opschuift richting de distributieriem. Volgens mij is de makkelijkste methode om er idd iets van 6cm af te zagen, voor de rest zien ze er redelijk hetzelfde uit.
Dat heb ik gedaan, maar dat paste evengoed niet.
De radiator schuift niet alleen naar achter, maar komt ook hoger. Als je dan de originele (afgezaagde) kap monteert zal de fan de onderkant van de kap raken :oops:
Je moet dus nog iets creatiever zijn, of nog meer van de kap zagen...
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Ik laat de complete kap weg en plaats ÃÂÃÂn (of twee kleine) electrische fans tegen de intercooler of radiateur.
Mechanische fan eraf scheelt weer een paar pk (zeggen ze).
Maar voor de puristen is dit geen oplossing denk ik.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
een elektrische ventilator van een 850 of 960 past met kleine aanpassingen. ook een idee...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni