Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektrische ramen
Wat heb je precies allemaal nodig voor elektrische ramen (alleen voor)?

Ik datcht zelf:

- Motor
- Bekabeling
- Knopjes
- Armsteunen
- Andere deur bekleding ivm gaten

Mis ik nog wat?

En hoe bouw je het in? Er zitten al povisies voor in de deur neem ik aan of moet je gaten gaan boren voor de motor e.d.?

En is dit wat trouwens?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-240...dZViewItem
Antwoord
lj_dekker schreef:- Motor
- Bekabeling
- Knopjes
- Armsteunen
- Andere deur bekleding ivm gaten

Bij de motor zit altijd een mechanisme wegens andere overbrenging. Knopjes als je er 2 in je dashboard doet. Als je de armsteunknoppen neemt monteer dan achter ook een set !

BTW: Ik heb nog een complete set liggen...
[img][/img]
Antwoord
Raambediening kan op 2 manieren: knoppen in de console of in de armleuning. Afhankelijk hiervan is de bekabeling natuurlijk ook anders. En je deurpanelen hebben een gat teveel....

In mijn 265 zou ik van de knoppen in het dash/console afwillen en ruilen voor het type armleuning, maar vind maar eens beige leuningen met de hele rataplan erbij. En dan ook nog met de 'kinder-beveiliging' (raambediening achter kan geblokkeerd worden).

Ik had laatste wel contact met iemand, hier vlak over de grens: deuren compleet met alles, incl deurpanelen: € 75 p/stuk. Enige probleem (voor mij dan) was dat het enkel de voordeuren zijn en ik wil ook achter alles 'elektriek' hebben.

Maar dit soort onderdelen wordt met enige regelmaat aangeboden, met name bij eBay Duitsland.

Gr,
Roelandt
Antwoord
lj_dekker schreef:Wat heb je precies allemaal nodig voor elektrische ramen?

Een Super Polar! (bijvoorbeeld.)
Antwoord
ja klopt ik had een complete set op de volvo beurs in utrecht gekocht compleet met 4 armsteunen schakelaars bedrading en met kinderbeveiliging alles werk nog 100% en dat voor 200 euro
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
ik vind dat wel veel geld, als ik zie dat ik daar vaak sloopauto's voor zie weggaan...! :lol:

Ik zou het wel willen. Maar het is nu ff niet zo belangrijk aangezien de wagen toch uit elkaar moet wil ik het echt goed doen.

Maar als ik het doe dan moeten de armsteunen ook passen bij de huidige bekleding enz.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
http://www.extreme-shop.nl/?page=product&node=&id=44

Zou dit wat zijn?
Antwoord
lj_dekker schreef:http://www.extreme-shop.nl/?page=product&node=&id=44

Zou dit wat zijn?

Kan best wat zijn, maar wat ik me dan afvraag is hoe je het allemaal netjes wegwerkt. Dan bedoel ik uiteraard de bedieningsknopjes. Zo "universeel" lijkt me niet mogelijk dat het bij iedere auto past
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Nee inderdaad. Dan zou ik de originele elek ramen knopjes + armsteunen van ebay of marktplaats oid af moeten halen en die er dan bij gebruiken. Dat staat dan veel beter.
Antwoord
Zolang je geen airco of cabrio hebt is het juit fijn om ook bij warm weer de achterramen open te zetten. Ik zou niet gaan lopen Tongue Tongue :twisted:

Voor een goed setje is E200 niet veel, ga maar eens 1 aparte schakelaar kopen.... Je kunt natuurlijk ook een sloper aanschaffen maar ik het daar de plek niet voor Cry

Is overigens geen aanmoediging om mijn set te kopen Big Grin Big Grin
[img][/img]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Elektrische kracht probleempje Volvo 240 1993 KennOne 7 6.565 8 October 2020, 18:40
Laatste bericht: Lee
  Elektrische ramen bedienbaar zonder contact, accu leeg Teis 1 1.580 26 September 2020, 09:29
Laatste bericht: Grey240Polar
  Elektrische ramen Nicolaas H 4 3.111 17 August 2020, 15:40
Laatste bericht: Nicolaas H
  Aansluiten schakelaar elektrische spiegels Ijsbrand84 3 4.148 9 June 2020, 21:15
Laatste bericht: Arjan.
  Radio welke geschikt is voor elektrische antenne Van Schellen 11 8.479 22 May 2020, 23:56
Laatste bericht: Van Schellen
  relais electrische ramen lars 14 9.779 18 May 2020, 11:29
Laatste bericht: Rin
  Elektrische antenne Van Schellen 2 2.431 25 April 2020, 18:52
Laatste bericht: Van Schellen
  Elektrische Gremlin (opgelost) Grey240Polar 7 6.561 16 March 2019, 17:48
Laatste bericht: Grey240Polar
  Aansluiting elektrische spiegel petervanriemsdijk 1 2.306 16 November 2018, 17:49
Laatste bericht: petervanriemsdijk
  Elektrische ramen weigeren dienst Gus 5 5.097 5 July 2018, 07:18
Laatste bericht: Gus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)