mijn koppakking is enigszins lek, waardoor m'n koelsysteem onder druk komt te staan. Aangezien m'n auto het nog een paar maanden moet volhouden ben ik niet van plan er nog een nieuwe koppakking op te zetten.
Maar....de verhoogde druk zorgt wel voor slangen onder druk en nu een lekkende waterpomp. Ik ben bang dat dit serieuzer wordt als ik niks doe (uiteraard rij ik al rustig). M'n plan is een gaatje te boren in de dop vh expansievat, zodat ie z'n druk kwijt kan.
Kan dit kwaad??? Ik kan niks bedenken, zal voor de lange termijn vast geen ideale oplossing zijn, maar 't gaat mij alleen om een oplossing voor de komende maanden.
Topics: 41
heb nog wel interesse in je Tic
kan ik haar tzt niet over nemen?( zelfs met lekke koppakking

)
heb ook geloof ik nog een B230 pakking liggen, hebben???
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
laat maar weten, geen haast, noch immer begeistert
( LPG laat je er wel inzitten?, en kopp.platen/drukgroep waren toch aan vervanging toe?en heb je er evt. nog een "normale"turbolader bij?)
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
het antwoord op alle vragen luidt: ja!
Nu nog antwoord op mijn vraag vh koelsysteem!
volgens mij kan gaatje wel, maar "vloeibare pakking", is dat niet wat?
orte Bochtenridder

Topics: 36
In de racerij hebben ze geen overdruk-aansluiting (bovenste slangetje radiator naar expansievat), wellicht een idee om koelvloeistof af te laten via deze weg?
Een turbo kop heb ik trouwens ook nog liggen... Er is 'iets' aan gedaan, maar wat weet ik niet... Hij zou wel een stuk sneller moeten zijn..
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 135
mwaaah...Ticcie rijdt deze bak tot ie uit elkaar valt geloof ik. Want hij wil met zn ' Project-turbo' gaan cruizen natuurlijk! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 74
Zeg Ticcie, je gaat helemaal fulltime in je turbo project rijden als ie af is? Vind je dat niet zonde?
Topics: 14