Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geen stroom benzinepomp in de tank
Hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie hier een oplossing hebben voor mijn probleem.

Mijn auto:
240 GL Estate 1990 B230F, LH 2.4
412.000 km

Schudt heel erg.
Wat heb ik er aan gedaan:
Nieuwe verdeelkap + rotor
Nieuwe bougies (bougiekabels ok?)
Andere goed gangbare en goed schone stat. klep
Geen valse lucht
Compressietest ok?
Klepspeling ok?
Pomp relais ok? (verruilt met een nieuwe, geen resultaat)

Hoofdpomp gaat ook steeds meer herrie maken.
Echter toen maar eens gemeten of de pomp in de tank ook zijn stroompjes krijgt, en wat schetst mijn verbazing, hier komt niks aan. Er wordt wel stroom weggezonden van voren naar achteren. Waarschijnlijk dus een draadbreuk of is dit een te voorbarige conclusie. Gaat de stroom nog ergens anders langs voordat ze naar achteren gaat?

Alleen vraag ik me dan wel af waarom de auto dan nog gewoon op snelheid goed rijdt. 170 km/h is niet echt een probleem en de auto trekt verder goed. Het probleem zit hem voornamelijk in de koude start, slaat gelijk af, en het stationair lopen, ongeveer 500-600 tpm.

Met andere woorden heeft iemand een bedradingsschema hiervan?
Maar het allerliefste natuurlijk een oplossing voor mijn probleempje. Ik neus hier al een tijdje rond maar heb hier nog iemand over gehoord. Wel veel gelezen over de dingen die ik al bekeken heb. Dus ik denk dat dit niet echt een standaard volvo probleem is??????

Mijn tweede vraag betreft mijn benzine verbruik. Mijn tank is na ongeveer 300 km leeg! Is dit normaal of...... En nee ik rijdt niet constant 170! Ik rijd elke dag Groningen - Assen met een snelheidje van 120 - 130. Hebben beide zaken met elkaar te maken? Mijn temperatuur komt ook niet helemaal op een optimale hoogte volgens mij. Misschien toch maar eens een nieuwe thermostaat erin hangen?

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de auto.
Ondertussen al het een en ander vervangen:
- versnellingsbak (5e versnelling hield ermee op onderweg naar rotterdam, stug doorrijden en thuiskomen in zijn 4! ;-))
- kachel ventilator (bleek niet kapot maat vastgelopen door bladeren, toch vernieuwd, oude op voorraad)
- toerenteller ingebouwd
- uitlaat vervangen 2x!!! in 3 jaar tijd
- nieuwe waterpomp (lekkage op de as, meteen fan schoon gemaakt)
&quot;SHAKEN, NOT STIRRED!&quot;<br /><br />Volvo 240 GL Estate 1990 &quot;Polar White&quot;<br />B230F LH2.4 Jetronic<br />422.000 km, kinderzitje en labrador vrij....<br /><br />* Autobianchi A112 Abarth 1983<br />* Autobianchi A112 Elite 1984
Antwoord
Massapunt bij de pomp ook schoongemaakt?

En neem de zekeringkast eens onder handen..

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Er komt helemaal geen stroom bij de pomp aan.
Bij de zekeringkast gaat er wel wat weg namelijk. Dat is het vreemde. Wel een hoop gezeik gehad met gecorrodeerde zekeringen en ook het verhaal met smelten van de zekeringen (plastic) Maar standaard schuurpapier in de auto dus dat probleem is snel opgelost. :-)
&quot;SHAKEN, NOT STIRRED!&quot;<br /><br />Volvo 240 GL Estate 1990 &quot;Polar White&quot;<br />B230F LH2.4 Jetronic<br />422.000 km, kinderzitje en labrador vrij....<br /><br />* Autobianchi A112 Abarth 1983<br />* Autobianchi A112 Elite 1984
Antwoord
Hmmm raar ik had hier alweer wat nieuws gepost maar is blijkbaar weer verwijderd???

Maar goed... Het probleem is niet opgelost. Heb wel ondertussen een electrisch schema gekregen. Ga dit binnenkort nalopen.

Laat jullie even weten of dit enig soelaas biedt!
Mocht er ondertussen nog iemand met een idee komen?!?! Die zijn altijd welkom!!!!
Antwoord
245 GL Estate 1990 schreef:Hmmm raar ik had hier alweer wat nieuws gepost maar is blijkbaar weer verwijderd???

Kan, het forum was uit de lucht. Database weggegooid per abuis. Dus 2 dagen data verloren. Helaas pindakaas!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:
245 GL Estate 1990 schreef:Hmmm raar ik had hier alweer wat nieuws gepost maar is blijkbaar weer verwijderd???

Kan, het forum was uit de lucht. Database weggegooid per abuis. Dus 2 dagen data verloren. Helaas pindakaas!

[-X [-(
Antwoord
Tja eindelijk tijd vrij weten te maken voor mijn kleine tankje!
Ik was er flauw van vandaag. Ben naar een bevriende garage gereden en heb daar een uurtje of twee staan te sleutelen. Ik had hier ook al eens wat gelezen over het reinigen van het gasklephuis. Idea Deze was zo ongelooflijk smerig!! Heel erg zwarte en dikke zachte smurrie bedekte het hele huis vanbinnen. Geen wonder dat dit problemen geeft..... Sad Alleen een beetje jammer dat ik er pas na drie jaar! achter moet komen... Ook al bij diverse garages geweest. (volvo) Maar misschien kan het ook nog liggen aan het feit dat er ÃÂÃÂn rubberslang een scheurtje had net voor de klem :twisted: ?? Misschien wel een combinatie van beiden... Schudden is bijna weg nu... Het was (volgens mij dan hè) de slang van de carteronluchting???

De rest laat ik eerst wel even varen en kijk eerst even hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp! Tongue
Antwoord
245 GL Estate 1990 schreef:Mijn tweede vraag betreft mijn benzine verbruik. Mijn tank is na ongeveer 300 km leeg! Is dit normaal of...... En nee ik rijdt niet constant 170! Ik rijd elke dag Groningen - Assen met een snelheidje van 120 - 130.

Het verbruik van mijn GLT met dezelfde motor ligt gemiddeld op 1 op 7 á 7.5 kilometer.
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
mijn 245 GL van ook 1990,doet 500 km met de tank als ik normaal doe.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Kijk dat zijn nog eens bemoedigende berichten! Klinkt al een stuk beter!
Alleen lees ik overal dat er een 60 litertank onderhangt. Ik krijg er echt niet meer in elke keer dan een litertje of 45. (1 op 6,7???) Ik volg de adviezen hier ook op om de tank niet helemaal leeg te rijden maar een reserve van 15 liter? (kom ik wel weer 100 km mee.... Tongue )

Ik weet dat er hier al meer over geschreven is en dat het dan wel erg off topic gaat maar het blijft me wel verbazen. Kan het liggen aan het feit dat er gas onderbouw in heeft gezeten?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 brandstofpompen krijgen geen spanning Volvo240 4 721 28 September 2024, 06:31
Laatste bericht: Volvo240
  Slecht starten, geen gehoor brandstofpomp EliasL 9 4.563 7 March 2021, 17:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  vreemd probleem geen reverse switch Lee 6 3.571 28 October 2020, 11:39
Laatste bericht: Lee
  Geen Benzine, geen vonk luci-ferro 6 5.210 24 March 2020, 03:03
Laatste bericht: luci-ferro
  Verschil koplamp 240 wisser/geen wisser Biopowerenschede 3 3.634 7 July 2019, 02:03
Laatste bericht: MacVolvo
  Geen spanning radio snaakkie 1 4.119 2 August 2016, 21:50
Laatste bericht: lenlux
  volvo 740 geen dimlicht vliegje 52 2 3.524 28 February 2016, 13:50
Laatste bericht: vliegje 52
  Geen knipperlichten Stinky 5 4.943 11 July 2015, 14:39
Laatste bericht: Stinky
  Sigaretten aansteker en radio geen stroom skidje 3 4.198 13 April 2015, 10:23
Laatste bericht: skidje
  geen remlichten herman78 8 6.938 22 January 2015, 16:41
Laatste bericht: herman78

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)