10 March 2006, 16:17
Hallo allemaal!
Ik hoop dat jullie hier een oplossing hebben voor mijn probleem.
Mijn auto:
240 GL Estate 1990 B230F, LH 2.4
412.000 km
Schudt heel erg.
Wat heb ik er aan gedaan:
Nieuwe verdeelkap + rotor
Nieuwe bougies (bougiekabels ok?)
Andere goed gangbare en goed schone stat. klep
Geen valse lucht
Compressietest ok?
Klepspeling ok?
Pomp relais ok? (verruilt met een nieuwe, geen resultaat)
Hoofdpomp gaat ook steeds meer herrie maken.
Echter toen maar eens gemeten of de pomp in de tank ook zijn stroompjes krijgt, en wat schetst mijn verbazing, hier komt niks aan. Er wordt wel stroom weggezonden van voren naar achteren. Waarschijnlijk dus een draadbreuk of is dit een te voorbarige conclusie. Gaat de stroom nog ergens anders langs voordat ze naar achteren gaat?
Alleen vraag ik me dan wel af waarom de auto dan nog gewoon op snelheid goed rijdt. 170 km/h is niet echt een probleem en de auto trekt verder goed. Het probleem zit hem voornamelijk in de koude start, slaat gelijk af, en het stationair lopen, ongeveer 500-600 tpm.
Met andere woorden heeft iemand een bedradingsschema hiervan?
Maar het allerliefste natuurlijk een oplossing voor mijn probleempje. Ik neus hier al een tijdje rond maar heb hier nog iemand over gehoord. Wel veel gelezen over de dingen die ik al bekeken heb. Dus ik denk dat dit niet echt een standaard volvo probleem is??????
Mijn tweede vraag betreft mijn benzine verbruik. Mijn tank is na ongeveer 300 km leeg! Is dit normaal of...... En nee ik rijdt niet constant 170! Ik rijd elke dag Groningen - Assen met een snelheidje van 120 - 130. Hebben beide zaken met elkaar te maken? Mijn temperatuur komt ook niet helemaal op een optimale hoogte volgens mij. Misschien toch maar eens een nieuwe thermostaat erin hangen?
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de auto.
Ondertussen al het een en ander vervangen:
- versnellingsbak (5e versnelling hield ermee op onderweg naar rotterdam, stug doorrijden en thuiskomen in zijn 4! ;-))
- kachel ventilator (bleek niet kapot maat vastgelopen door bladeren, toch vernieuwd, oude op voorraad)
- toerenteller ingebouwd
- uitlaat vervangen 2x!!! in 3 jaar tijd
- nieuwe waterpomp (lekkage op de as, meteen fan schoon gemaakt)
Ik hoop dat jullie hier een oplossing hebben voor mijn probleem.
Mijn auto:
240 GL Estate 1990 B230F, LH 2.4
412.000 km
Schudt heel erg.
Wat heb ik er aan gedaan:
Nieuwe verdeelkap + rotor
Nieuwe bougies (bougiekabels ok?)
Andere goed gangbare en goed schone stat. klep
Geen valse lucht
Compressietest ok?
Klepspeling ok?
Pomp relais ok? (verruilt met een nieuwe, geen resultaat)
Hoofdpomp gaat ook steeds meer herrie maken.
Echter toen maar eens gemeten of de pomp in de tank ook zijn stroompjes krijgt, en wat schetst mijn verbazing, hier komt niks aan. Er wordt wel stroom weggezonden van voren naar achteren. Waarschijnlijk dus een draadbreuk of is dit een te voorbarige conclusie. Gaat de stroom nog ergens anders langs voordat ze naar achteren gaat?
Alleen vraag ik me dan wel af waarom de auto dan nog gewoon op snelheid goed rijdt. 170 km/h is niet echt een probleem en de auto trekt verder goed. Het probleem zit hem voornamelijk in de koude start, slaat gelijk af, en het stationair lopen, ongeveer 500-600 tpm.
Met andere woorden heeft iemand een bedradingsschema hiervan?
Maar het allerliefste natuurlijk een oplossing voor mijn probleempje. Ik neus hier al een tijdje rond maar heb hier nog iemand over gehoord. Wel veel gelezen over de dingen die ik al bekeken heb. Dus ik denk dat dit niet echt een standaard volvo probleem is??????
Mijn tweede vraag betreft mijn benzine verbruik. Mijn tank is na ongeveer 300 km leeg! Is dit normaal of...... En nee ik rijdt niet constant 170! Ik rijd elke dag Groningen - Assen met een snelheidje van 120 - 130. Hebben beide zaken met elkaar te maken? Mijn temperatuur komt ook niet helemaal op een optimale hoogte volgens mij. Misschien toch maar eens een nieuwe thermostaat erin hangen?
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de auto.
Ondertussen al het een en ander vervangen:
- versnellingsbak (5e versnelling hield ermee op onderweg naar rotterdam, stug doorrijden en thuiskomen in zijn 4! ;-))
- kachel ventilator (bleek niet kapot maat vastgelopen door bladeren, toch vernieuwd, oude op voorraad)
- toerenteller ingebouwd
- uitlaat vervangen 2x!!! in 3 jaar tijd
- nieuwe waterpomp (lekkage op de as, meteen fan schoon gemaakt)
"SHAKEN, NOT STIRRED!"<br /><br />Volvo 240 GL Estate 1990 "Polar White"<br />B230F LH2.4 Jetronic<br />422.000 km, kinderzitje en labrador vrij....<br /><br />* Autobianchi A112 Abarth 1983<br />* Autobianchi A112 Elite 1984