Topics: 10
Vanmiddag startte mijn vrouw de auto begon ie meteen te claxoneren; onafgebroken. Omdat ze toch naar huis moest is ze met een hoop lawaai naar huis gereden(gelukkig maar een klein stuk). Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het verhelp of het makkelijkst de claxon uit kan schakelen?
Topics: 24
Stuur contact even nakijken.......anders voorlopig even contacten achter gril waar de claxon zit loshalen.........hand van de claxon af halen...
Topics: 173
volvosvenska schreef:.......hand van de claxon af halen...
:lol:
Zal de contacten van de claxon eerst maar 's loshalen dan, kan ik in elk geval weer rijden!
Topics: 49
15 April 2012, 00:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 April 2012, 00:12 door aernout.)
Gewoon ff met een multimeter gaan uitzoeken waar het (permanente) contact zit.
Zit er een relais in het circuitje? Dan zou dat heel goed de boosdoener kunnen zijn, plakkend relais ......
Zit zo'n claxon met 2 draden, of heeft ie een massa naar het chassis trouwens?
(dat ie blijft hangen is er goed trouwens, anders zou ie op straat liggen ...(moest ff))
Staat ook een topic over "geen toeter meer" een klein stukje verder in de lijst.
Daaruit leid ik af dat er constant + op de claxon staat en dat - geschakeld is.
Ergens sluiting naar massa?
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Ik heb als eerste de stekkers in het stuur onder de claxon maar 's los gehaald maar ook dan begint ie direct te claxoneren wanneer ik de contactsleutel omdraai. Omdat ik geen idee heb hoe zo'n circuit in elkaar zit en waar een relais zit heb ik de stekkers van de claxons achter de grill maar losgehaald.
Onlangs is mijn radio aan het contact gekoppeld, omdat ik 'm steeds vergat uit te zetten. Kan het daar aan liggen? En waar moet ik dan zoeken?
Topics: 0
Zekering er uit en dan eens meten.
Topics: 49
Het meest duidelijke stuk info over jouw auto is de omschrijving "de auto".
Als je specifiek het model en bouwjaar vermeld kunnen we je al een stuk beter helpen ....
Wellicht dat er ervaringsdeskundigen zijn of mensen die een schema van jouw auto hebben, of een werkplaats handboek.
Vermeld even de gegevens als je wilt.
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Kan idd handig zijn; Het betreft een Volvo 240 2.0L estate polar uit 1990.
Wilde er vandaag mee aan de slag maar toen ik de claxon aansloot en de auto op contact zette hoorde ik niks. Geen idee hoe het kan maar hij functioneert weer normaal, nu maar hopen dat het zo blijft..