Berichten: 22
Topics: 13
Lid sinds: Mar 2011
Om de olie af te tappen/bak uit te bouwen moet de olievulpijp van de BW55 af. Deze zit met een moer met uitwendige draad (24 mm) vast in de aansluiting met een grotere zeskant. Tot nu toe niet spannend. Alleen wil die moer met geen mogelijkheid los. Niet met lief vragen, ook niet als je je kwaad maakt. Zie ik iets over het hoofd en zit hier toevallig tegengesteld draad op.....?
Berichten: 22
Topics: 13
Lid sinds: Mar 2011
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja, hij zit berevast. De AW70 gebruikt dezelfde opzet:
http://www.vcoa.org/700-900-faq/Transmis...ubeRemoval
Doorzagen en met een 5/8" knelkoppeling weer aan elkaar zetten kan altijd nog.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 22
Topics: 13
Lid sinds: Mar 2011
Ik denk dat ik de hele oliepan er maar af haal inclusief vulpijp.
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
maar heb je het nog geprobeerd met een beetje warmstoken?
Waarom moet je bak eruit?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 22
Topics: 13
Lid sinds: Mar 2011
Zit echt muur- en muurvast, stoken heeft ook geen zin.
Bak hoeft er (nog) niet uit, de olie wel. Hij schakelt soms wat houterig en als-ie echt koud is duurt het soms even voordat de bak weet dat hij ingeschakeld is en dus de auto een bepaalde kant op moet bewegen. Nieuwe olie erin wil dit probleem nog wel eens oplossen.
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Zo ververs je maar een klein deel vd ATF, men vervangt de olie meest via de leidingen vd koeler. Olie in blijven gieten (met draaiende motor) tot er schone olie uit de andere leiding komt. Kost uiteraard erg veel olie.
Zie:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Tr...FluidFlush
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969