3 February 2011, 09:33
Ik zit te denken om mijn b23a blok wat te upgraden om wat meer kracht onderin het toerenbereik te realiseren. Zou een uitlaatspruitstuk het meeste effect hebben of kan ik naar meer dingen kijken?
Meer kracht onderin (b23a) hoe?
|
3 February 2011, 09:33
Ik zit te denken om mijn b23a blok wat te upgraden om wat meer kracht onderin het toerenbereik te realiseren. Zou een uitlaatspruitstuk het meeste effect hebben of kan ik naar meer dingen kijken?
3 February 2011, 10:21
de simpelste benadering is idd eerst kijken naar de "bolt on" delen. De winsten zijn iig marginaal maar werken wel, het beste in combinatie met soortgelijke zken.
Uitlaat, inlaat, indien niet aanwezig electronische onsteking ipv puntjes, warmte beperking onder de motorkap tbv koelere inlaatlucht..
3 February 2011, 10:52
Er staat een T nokkenas op Marktplaats nu, gebruikt in turbo blokken en de B230KH, daarvan wordt gezegd dat die ook goed is voor 'pulling stumps'.
http://www.youtube.com/watch?v=WAKp2V_dEu8
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
3 February 2011, 11:02
Marc1970 schreef:Er staat een T nokkenas op Marktplaats nu, gebruikt in turbo blokken en de B230KH, daarvan wordt gezegd dat die ook goed is voor 'pulling stumps'. ook handig voor tuinders dus...
3 February 2011, 20:05
hahaaa zo groot is onze tuin niet maar goed genoeg power.
Zoek het idd meer in "makkelijke" dingen waar na plaatsing/aanpassing niet teveel af gesteld hoeft te worden. Dus misschien luchtfilter en uitlaat dan. Ik heb een stromberg en zag dat hiervoor sport luchtfilters te krijgen zijn welke gelijk op de carb gaan. Maar ik heb hier helaas geen ruimte voor dus wil wel een sportfilter plaatsen maar dan een stuk van de carb af. En zo'n sport uitlaatspruitstuk past dit op de bestaande uitlaat? En waar zou ik deze dingen het beste kunnen kopen? Thanks!
3 February 2011, 20:16
3 February 2011, 20:25
Het inlaattraject is door Volvo al uittentreure onderzocht en is prima zoals het is.
Een nokkenas is 'makkelijk'. En goedkoper ook nog.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
3 February 2011, 20:25
Check de Pipercross-filters eens bij forumsponsor APP.
Vaak is de doorstroming van de lucht naar de carb / mengstuk beter en soepeler. Een backfire zou minder schade moeten opleveren met een sportfilter. Ik zie geen reden te verwachten dat een sportfilter meer backfires zou geven dan een normaal luchtfilter.
`88 245, B230K, M47
4 February 2011, 13:07
Je kunt ook de ontsteking iets verdraaien en voelen of hij dan wat vlotter is onderin en je kan de nokkenas ook een tandje verzetten al scheelt dat meteen een graad of 11 en das best veel.
Bovenin het toerengebied ga je dan wel wat inleveren. Een T nokkenas is redelijk goedkoop aan te komen en ook zo verwisseld. Sport filters zorgen voor meer lucht en daar heb je weer meer profijt van in de hogere toerentallen. En ik denk dat je voor 20 euro ook al een T as vind. Rij eens naar de sloop en kijk of er een 940 turbo staat. Dan schroef je daar de as uit en de klepstelplaatjes neem je ook meteen mee ;D. Alle lptjes hebben een Tas en de hpt's dacht ik ook.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
2 March 2011, 20:12
Even een update van mijn kant:
na het gedoe met de olielekkage (zie ander draadje) heb ik gelijk het ontstekinstijdstip bekeken en heb deze van ongeveer twee naar +/- 8graden gebracht. Ik merk een behoorlijk verschil, meer kracht onderin het toerengebied en eigenlijk wel over de hele range. Ben er erg blij mee. Ik ga waarschijnlijk nog opzoek naar een t-as, mocht ik er eentje op de kop getikt hebben hoor ik graag de manier om deze te plaatsen. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|