Berichten: 23
Topics: 6
Lid sinds: Sep 2009
[img width=800 height=533]http://img842.imageshack.us/img842/8175/hollandinvorm080.jpg[/img]
[img width=800 height=533]http://img155.imageshack.us/img155/7527/hollandinvorm081.jpg[/img]
Als het regent wordt het van binnen nat! Das niet de bedoeling. De vorige eigenaar heeft al een partij kit in de hoeken van het achterraam gesmeerd. De andere hoek is het rubber heel dun, daar blijft het water in hangen. Aan de binnenkant sijpelt het er nu uit.
Wat is wijsheid hier, gewoon nog een partij kit erover of ramen eruit en nieuwe rubbers? Of kun je die van een sloper afhalen en overzetten ....
Alvast bedankt voor een reactie.
Groeten Guido
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
245 of 244? Alle rubbers lekken en raken dat water ergens weer kwijt, voor het over de sponning naar binnen giet. Meestal is een half gare sponningrand de oorzaak van lekken, daarom zou je het raam er een keer uit moeten halen.
Tot die tijd, de bagger onder het rubber weghalen en opvullen met kit van de niet hardende soort, rubberachtig. Het beste begin je met kitten in bovenhoeken.
Op de plek waar het lekt kan je proberen wat kit proberen van binnen naar buiten te persen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 23
Topics: 6
Lid sinds: Sep 2009
Hoi Marc,
Dank je, het is een 245. Oude kit ook eerst verwijderen?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Org. kit zit diep onder het rubber, die kan je laten zitten. Alle prut die men naderhand op of rond de rubbers heeft gesmeerd zou ik eraf halen.
Ah, foto's. Lekkage onder het glas door komt niet veel voor, bij de 245 lekt het vooral over de sponning. Die rubbers zien er wat gehavend uit, maar zijn meestal nog helemaal OK.
Ik stop wat anti-daklek rubberteer in een injectiespuitje en prop dat eronder, grote kitspuiten komen er slecht langs.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik had het zelfde probleem en heb met speciale zwarte "lekkage" kit van bison de boel weer dicht gekit. Niet alleen onderaan maar nagenoeg het hele raam meegepakt. Nu weer droog in de auto.
Lekkages zijn altijd lastig, je weet nooit hoe het water zich binnenin de rubbers beweegt. Plek waar het onderdoor komt hoeft niet de plek te zijn waar het aan de andere kant naar binnen komt. Gewoon hele raam meepakken voor de zekerheid.
Berichten: 69
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2009
Als alle raamrubbers een beetje beginnen uit te drogen. En je ziet dat er scheurtjes in komen. Heb ik een goed red middel. Tansparant met een mooi kleine spuittuitje.
http://www.captaintolley.com
Beetje rare naam maar uit ervaring het werkt..
Volvo 240 GLE 1983 -121.000 KM<br />http://www.mijnalbum.nl/Album=YNI4JZ4D
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
lars1979 schreef:Als alle raamrubbers een beetje beginnen uit te drogen. En je ziet dat er scheurtjes in komen. Heb ik een goed red middel. Tansparant met een mooi kleine spuittuitje.
http://www.captaintolley.com
Beetje rare naam maar uit ervaring het werkt.. 
Ziet er veelbelovend uit! Denk dat ik dat ook maar eens ga aanschaffen ;D
Berichten: 23
Topics: 6
Lid sinds: Sep 2009
Bedankt voor de vele reacties!
Ik heb een spuit bemachtigd waar ik zwarte siliconen kit in heb gedaan. Waar mogelijk heb ik die handel onder het rubber gespoten, waar dat niet lukte gewoon in de ruimte tussen raam en metalen strip. Niet de allermooiste oplossing maar ik denk dat het zo weer dicht is. Wat een smeerboel kan dat worden overigens, gelukkig had ik een grote fles met terpentine bij de hand. Van binnen het rubber hier en daar opgetild, op een aantal plekken had de roestduivel al toegeslagen. Denk dat hierdoor ook water in mijn wielbakken is gekomen waardoor deze verroest waren. Hier zijn ondertussen weer andere in gelast.
Overigens de beplating op de vloer geheel voorzien van nieuwe vloerbedekking, dat ziet er weer strak uit. Zal daar een dezer dagen een foto van laten zien. Heb van die vloerbedeking nog een stuk over, als ik iemand hier daar een plezier mee kan doen ....