Topics: 9
Ik heb sinds kort last van een onvindbare lekkage....

niet het dakraam in elk geval, maar rechts-achter komt bij erg zware regenval een straal water onder de dakbekleding uit gekletterd op mn bagagerolhoes (is die in elk geval ergens goed voor) en als ik hard rem wordt mn bijrijder nat... :oops:
Ik heb het vermoeden dat het scharnier de boosdoener is aangezien mijn dakraam geen sporen van waterdoorlaten vertoont en ik verder geen "gaten" in het dak kan bedenken...
Iemand soortgelijke ervaringen/ suggesties/ oplossingen?
Ivo
Fashionably late is so half an hour ago
Topics: 32
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Topics: 2
Maar als je handig bent haal je tog gewoon even de hemel eruit?????? Dan kun je zo kijken wat de boosdoenert is
lik
hier om beetgenomen te worden

<br />De emoticons hier zijn onderkoeld...<br />
Jawel, ik zeg het zelf, maar voordat ik mijn beperkte tijd besteedt aan het uit elkaar halen van zaken waar ik geen ervaringen mee heb :oops:
Dus hoopte ik dat iemand mij zou vertellen dat ik het op een andere manier zou kunnen proberen...aangezien het probleem zich voornamelijk/alleen maar voordoet bij erg zware regen.
Ik zal de kerstdagen eens nuttig besteden en gaan slopen... :wink:
Tja... er blijft volgens mij niet veel anders over.
Water heeft toch de neiging naar beneden te lopen ivm. zwaartekracht :o

(mits niet door invloeden van buiten beinvloed)
Dus zal je het in de 'hogere' regionen moeten zoeken denk.
Succes...
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Topics: 41
had laatst bij Car's 404 ook een waterprobleem, bleek dat roofrack 1 rubbertje miste, en daardoor water via dak naar voetruimte bijrijder lekte :evil: :evil: , dichtgekit, en probleem opgelost
scharnieren achter zijn ook makkelijk los te maken, dichtkitren en weer monteren, wel een trapje oid onder zetten om te stutten
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Scharnieren dichtkitten is iets waar ik ook al aan zat te denken...als dat niet werkt ga ik met de dakbekleding aan het rommelen...misschien zowiezo een goed idee aangezien water niet alleen dingen nat maakt, maar ook volvo's laat roesten.
p.s.
Iemand trouwens nog goede adviezen hoe je het gemakkelijkst dakbekleding loshaalt en weer bevestigd? :wink:
dat is vrij lastig, aangezien de hemelbekleding aan de zijkanten ONDER de zijruiten doorloopt....
Maar de achterkant kun je wel vrij makkelijk losmaken (wel voorzichtig, hij scheurt makkelijk) en dan kun je redelijk goed bij de scharnieren.
Ik heb het scharnier ra losgehaald en er flink wat bitumen rubber kit tussen gespoten...of dat het euvel heeft verholpen zal blijken als het eindelijk weer eens flink regent.... :wink:
Daar hoef je waarschijnlijk niet lang op te wachten.......