Topics: 11
Gents,
Na een nachtje heftige regen, staat mijn wielbak linksachter kwartvol met water.
Iemand hier ook eens mee te maken gehad?
Rubbers van de klep zien er goed uit. Waar zou ik nog meer kunnen checken om dit lek te achterhalen?
Groet
Topics: 256
Het water kan binnenkomen via het achterlicht of via het rubber van het zijraam. In het laatste geval zie je dan natte spoortjes aan de binnenkant van de 'kozijnen'.
Water dat de achterklep in lekt (via scharnieren of via de achterruit onderaan) komt er eruit via de gaatjes aan de zijkanten en in het midden bij het slot. Via de zijkanten zou het ook de reservewielbakken in kunnen lekken natuurlijk maar meestal lekt het daar 'naar buiten'. Ook een lastig plekje want het wordt dan vochtig onder de strip op de bumper.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 38
Yep, komt bij mij (onder andere) ook binnen via het achterlicht, levensduur van het rubber dat daar achter zit is wat minder dan dat van de rest van de auto. Ik heb wel een sedan, maar zal wel ongeveer hetzelfde effect zijn. Iemand een idee of je die dingen los (dus zonder complete lampunit) kan kopen? Neem aan dat tweedehands exemplaren er ong hetzelfde aan toe zijn als die van mij...
Topics: 256
Ik vond laatst bij een gebruikt setje wat rubbers die er nog heel wat beter uitzagen dan die erin zaten. Dus die maar gebruikt. Goed schoon maken en afkitten tegen de units. Eventueel ook tegen de carrosserie afdcihten met geschikte kit.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 31
Voor achterlichten kun je ook muismatten verknippen! Die werken best goed! Anders inderdaad kitten
Bij stationm zijn het vaak de scharnieren op het dak die lekken. Die kun je van een klein laagje kit voorzien voor montage.