20 September 2010, 07:47
Goedemorgen allemaal,
Ik ben Ruud 51 jaar oud en woont in Dieren heb sinds twee weken een Volvo 264 GLE automaat prv 2.8 blok waarbij de kopppaking kapot was.
Nu hebben we alles gedemonteerd en schoongemaakt en de nokkenas bij demonteren gemarkeerd.
Gisteren zijn we gaan opbouwen en de cylinderkop aan de linkerkant ging goed en staat op het markeerpunt en draait vrij rond.
Alleen de cylinderkop aan de rechterkant (waar de verdeelkap zit) loopt vast als we de nokkenas ronddraaien. heeft iemand een idee wat dat kan zijn of waar (ik denk de kleppen ergens tegen aanlopen)???
Verder nog een vraag over de aanhaal momenten, heb de vier stadia gedaan maar dan moet je nog in graden vast zetten maar met hoeveel nm dan??? en waarom in vier stadia.
Waar moet ik nog verder op letten heb wel een haynes boek maar praktijkervaring is welkom.
Ik hoor graag,
Groetjes,
Ruud
Ik ben Ruud 51 jaar oud en woont in Dieren heb sinds twee weken een Volvo 264 GLE automaat prv 2.8 blok waarbij de kopppaking kapot was.
Nu hebben we alles gedemonteerd en schoongemaakt en de nokkenas bij demonteren gemarkeerd.
Gisteren zijn we gaan opbouwen en de cylinderkop aan de linkerkant ging goed en staat op het markeerpunt en draait vrij rond.
Alleen de cylinderkop aan de rechterkant (waar de verdeelkap zit) loopt vast als we de nokkenas ronddraaien. heeft iemand een idee wat dat kan zijn of waar (ik denk de kleppen ergens tegen aanlopen)???
Verder nog een vraag over de aanhaal momenten, heb de vier stadia gedaan maar dan moet je nog in graden vast zetten maar met hoeveel nm dan??? en waarom in vier stadia.
Waar moet ik nog verder op letten heb wel een haynes boek maar praktijkervaring is welkom.
Ik hoor graag,
Groetjes,
Ruud