Berichten: 127
Topics: 19
Lid sinds: Feb 2010
Hier een vreemd probleem. Heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar zonder resultaat.
Mijn vader heeft recentelijk zijn tellerset opgestuurd naar die man in Brabant die al die dingen maakt(hoe heet ie ook al weer...) omdat de km-teller niet meer optelde. Brandstofmeter deed ook vreemd.
Terug gekregen en alles deed het weer prima. Nu is het probleem alleen dat de brandstofmeter wel werkt, maar relatief snel naar beneden zakt en tot onder het oranje zakt. Toen de meter al in de reserve stond hebben ze er nog 200 km mee gereden, toen stond de meter echt onder de reserve. Hoe kan zoiets? Massa, afstelling, lekke vlotter ofzo? Kan dat?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
proberen op een andere auto, anders gewoon terug naar die man in Brabant die al die dingen maakt...
vlotter is een hardschuimblokje, massa maakt ie juist via de vlotter, afstelling verloopt niet, al die vlotters hebben dezelfde hefboom..
altijd eerst kijken naar het laatste wat gedaan is..
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
als mijn meter helemaal onderin het oranje zit en ik ga tanken, past er maar
40 liter in. Dus nog 20 liter over. Ik heb dit wel's gevraagd en hoorde toen
van diverse anderen dat dit bij 240's heel normaal is. Geen idee hoe het komt.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Past er 60 liter in dan? Ik heb inderdaad nog nooit meer dan 40 liter getankt met m'n 240.
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Bij mijn weten zijn alle 240's van alle jaargangen uitgerust met een 60L tank.
Berichten: 127
Topics: 19
Lid sinds: Feb 2010
Gister kreeg ik van m'n moeder te horen dat het metertje ook niet normaal naar beneden loopt. Nadat ze getankt hadden, duurde het even voordat de meter ineens omhoog liep. Hij kwam echter niet tot bovenaan, terwijl ze hem net afgetankt hadden. Gedurende het rijden zakte ie ineens tot iets van de helft en weer wat later ineens helemaal naar beneden, wederom dood. Andere meter zelfde resultaat ja. Misschien toch electrische contacten?
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Doeke Dobma schreef:Mijn vader heeft recentelijk zijn tellerset opgestuurd naar die man in Brabant die al die dingen maakt(hoe heet ie ook al weer...) omdat de km-teller niet meer optelde.
De heer Erich te Oosterhout. Die beste man heb ik ook al bezocht
Het verhaal van je meter is vreemd. Als ik het zo lees misschien je elektrische contacten, dan ook de contacten nakijken die richting de vlotter en intankpomp gaat.. Ik ben niet zo helemaal thuis in dat circuit, al zal ik dat dan als eerste nakijken..
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 127
Topics: 19
Lid sinds: Feb 2010
Gideon schreef:dan ook de contacten nakijken die richting de vlotter en intankpomp gaat..
Het was daar flink roestig, dus inderdaad maar eens wat aandacht aan besteden.
Berichten: 127
Topics: 19
Lid sinds: Feb 2010
De test uitgevoerd om te zien of het aan de meter ligt en ja... meter deed niks. Gelukkig hebben we nog een tellerset liggen, uit een sloper, dus meter omgewisseld en hij deed het weer!

Dus de oplossing kwam uit de reacties in een ander topic