Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 240GL 87 sedan
Zojuist geregistreerd, meteen maar even voorstellen:

Ben sinds twee weken in het bezit van een volvo 240GL 87 sedan.
Hiervoor jarenlang een saab900 classic gereden, vond het tijd voor verandering.

[img width=450 height=600]http://i.imgur.com/mU1VE.jpg[/img]

Met net 200.000 op de teller hoop ik er nog lang mee te rijden, ook al gebruik ik hem enkel voor plezier.
Direct na aankoop liep de auto niet meer stationair en viel de motor uit bij remmen. De rembekrachtiging zelf was ook defect.

De auto is daarna opnieuw 'afgesteld' en sindsdien zijn de problemen veel minder.

[Afbeelding: 0NeJJ.jpg]

Wel moet de choke lang aan. Als goed gas heb gegeven en de motor veel toeren heeft gedraaid wil de motor bij het afremmen nog wel eens afslaan. Weet iemand daar een oplossing voor?

[img width=450 height=600]http://i.imgur.com/oVrdy.jpg[/img]

De eerste rit Amsterdam-Groningen reed de Volvo 1:9,5. Wel werd de spiegel uit de zijspiegel aan de passagierskant gereden of getrapt. Is het mogelijk om enkel de zijspiegel te vervangen in plaats van de houder en de spiegel?

Verder ben ik nog op zoek naar een middenarmsteun. Ik heb inmiddels gelezen dat er universele bestaan. Heeft iemand daar ervaring mee? Bestaan er middenarmsteunen voor de 240? Zo kan ik die vinden en kan ik deze zelf monteren?

Als laatste wilde ik zeggen dat ik hartstikke blij ben met mijn volvo!

[img width=450 height=600]http://i.imgur.com/P0KTG.jpg[/img]
Antwoord
Welkom hier Redux.
Ziet er goed uit, nog weinig km's, afstelling is duidelijk nog niet optimaal, wat voor brandstof gooi je erin?
Het verbruik is erg mooi, of je rijdt heel rustig, of hij staat erg zuinig afgesteld.
Zoek even bij service en onderhoud of je onderwerp al eerder is behandeld.
De spiegel kun je bij een lokale glasboer laten copieren en erin plakken, of bij de Volvodealer voor minimaal het 10 voudige laten plaatsen.
Voor de middenarmsteun kun je een zoekopdracht bij de sloperijen plaatsen, op Marktplaats zoeken of wachten op de jaarlijkse Volvo Klassieker Beurs in oktober.
Succes en als je meer liefhebbers wil ontmoeten kan dat binnenkort op Texel: Alg. onderwerpen>Evenementen>Volvo meeting op Texel, belangstelling?? 6 en 7 maart.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
@Zwarte Flirt:

Zwarte Flirt schreef:Ziet er goed uit, nog weinig km's, afstelling is duidelijk nog niet optimaal, wat voor brandstof gooi je erin?
Euro 95 ongelood.

Citaat:Het verbruik is erg mooi, of je rijdt heel rustig, of hij staat erg zuinig afgesteld. Zoek even bij service en onderhoud of je onderwerp al eerder is behandeld.
Ik rij inderdaad rustig (was immers saabrijder Smile ) Zou een zuinig afgestelde motor ook het uitvallen bij remmen na veel toeren verklaren?

Citaat:De spiegel kun je bij een lokale glasboer laten copieren en erin plakken, of bij de Volvodealer voor minimaal het 10 voudige laten plaatsen.
Ik kan hem voor een paar tientjes origineel krijgen. Goede deal?

Citaat:Voor de middenarmsteun kun je een zoekopdracht bij de sloperijen plaatsen, op Marktplaats zoeken of wachten op de jaarlijkse Volvo Klassieker Beurs in oktober.
Succes en als je meer liefhebbers wil ontmoeten kan dat binnenkort op Texel: Alg. onderwerpen>Evenementen>Volvo meeting op Texel, belangstelling?? 6 en 7 maart.

bedankt voor de tips, ik ga op zoek!
Antwoord
De carburateur op deze modellen (Solex Cisac) is niet helemaal geweldig, kijk eens of-ie ergens valse lucht trekt. Alhoewel dat bij het afstellen toch ook wel opgemerkt moet zijn (?).

Spiegelglas van een 740 past ook, steek een schroevedraaier onderin de spiegel en verdraai de wit plastic ring, spiegelglas valt er zo uit.

Gaaf dat de originele wieldoppen er nog op zitten, helemaal correct. Ze zijn zo lelijk (sorry) dat de meesten al lang omgewisseld zijn, en erg vast zitten ze ook niet.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Tuurlijk ben je hier blij mee. Volvo is m.i. toch iets degelijker en goedkoper rijden dan Saab.
Ik heb een universele armsteun gekocht in Groesbeek bij Botec Autosport. Te vinden op Marktplaats.
Niet de goedkoopste maar ik ben er erg tevreden mee.
Antwoord
Mooie bak!

Heb een paar maanden geleden ook een 244gl uit modeljaar 1987 gekocht.
De carburateur is echt een probleemgeval, echt wat een rot ding!
Onderdelen zijn niet nieuw te krijgen, en afstellen is ook niet optimaal te doen (versleten onderdelen)
De tweede trap werkt op het vacuum en die vacuum klep is meestal oud en versleten of geheel lek.
Membraan verteerd.
Spreek uit ervaring, toen ik de auto kocht was de klep dus verteerd en met proefrijden reed hij als een oud wijf.
De pakkingen van onder en boven het kunstof vulblok direct onder de carburateur waren ook lek.
De vorige eigenaar heeft hem ongeveer 1 jaar gehad en ik durf te zeggen dat hij nog nooit met de tweede trap heeft gereden.
Ook waren bijna alle vacuum slangen verteerd.
Toen dit alles was vervangen (vacuum klep van de sloop en slangen van de reguliere auto onderdelen handel) liep hij weer bijna zoals het hoorde.
Echter het blijft een carburateur met oude onderdelen.
Probeer eens: koop vloeibare pakking op silicone basis, (Gomma blauw) en een halve meter vacuum slang,( benzine slang) neem een stukje mee voor de maat van bv. de luchtfilter vacuum aansluiting kan je gemakelijk bij.
Dan alle vacuum slangen nalopen, zit ook een t stukje van rubber bij en koop dus bij voorbaat een t stukje wat in de rubber slang past.
Alle stukjes slang gewoon vervangen, niet de kunstof slangen, die zijn bijna altijd nog goed.
Loopt hij nu goed! niets meer aan doen.
Loopt hij nog steeds beroerd:
Dan de carburateur
Haal hem dus voorzichtig van z'n spruitstuk , maak de pakkingen schoon en zet er een dun laagje vloeibare pakking op, en terug monteren.
Waarschijnlijk probleem opgelost.
Zo niet, is het waarschijnlijk een elektrisch probleem magnetische brandstof klep.
Test even de vacuum klep of hij werkt als je aan het slangetje zuig.
Misschien ben ik wat vergeten maar zo was het bij mij opgelost
succes
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 233.252 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.792 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.051 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 198.955 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.410 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.276 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 11.060 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 46.539 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  1983 240GL | B230FK + M90 to come pieterveenstra 375 228.199 24 February 2017, 20:56
Laatste bericht: pieterveenstra
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.444 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)