25 November 2009, 14:43
Hallo,
Mijn 244 B23a heeft sl sinds ik hem heb (2 jaar) een vervelende resonantie bij 2000 RPM in alle versnellingen ook in neutraal.
Het lijkt of het van achter uit de auto komt. Verder rijdt de auto soms nogal schokkerig weg in de 1e versnelling net als bij een vette koppelingsplaat.
In deze 2 jaar heb ik het volgende gedaan aan de auto zonder dat dit van invloed was op de resonantie en het schokkerig wegrijden in 1
Cilinderkop vervangen (oorzaak lekke koppaking)
Uitlaat vervangen incl ophangrubbers
Alle ophangrubbers achteras vervangen incl rubbers van de reactie stangen
2 x de motorrubbers vervangen (beide keren van 1 rubber ronde plaat met tapeind losgelaten)
1 x ophangrubber versnellingsbak vervangen.
Distributieriem met spanrol vervangen
Dynamo vervangen
Stuurbekrachtiging opgebouwd
Motor + bak er uitgehad om koppeling te controleren en carterpakking te vervangen, was volkomen droog en nog als nieuw geen gladde of blauwe plekken op plaat en vliegwiel (koppeling is 2.5 jaar geleden in Zweden vervangen voordat de auto is geimporteerd)
WIE HEEFT ER EEN IDEE; zelf denk ik aan onbalans in de koppeling cq vliegwiel ik denk niet aan de cardanas omdat het euvel zich niet voordoet bij een vaste snelheid maar bij een vast toerental.
Mijn 244 B23a heeft sl sinds ik hem heb (2 jaar) een vervelende resonantie bij 2000 RPM in alle versnellingen ook in neutraal.
Het lijkt of het van achter uit de auto komt. Verder rijdt de auto soms nogal schokkerig weg in de 1e versnelling net als bij een vette koppelingsplaat.
In deze 2 jaar heb ik het volgende gedaan aan de auto zonder dat dit van invloed was op de resonantie en het schokkerig wegrijden in 1
Cilinderkop vervangen (oorzaak lekke koppaking)
Uitlaat vervangen incl ophangrubbers
Alle ophangrubbers achteras vervangen incl rubbers van de reactie stangen
2 x de motorrubbers vervangen (beide keren van 1 rubber ronde plaat met tapeind losgelaten)
1 x ophangrubber versnellingsbak vervangen.
Distributieriem met spanrol vervangen
Dynamo vervangen
Stuurbekrachtiging opgebouwd
Motor + bak er uitgehad om koppeling te controleren en carterpakking te vervangen, was volkomen droog en nog als nieuw geen gladde of blauwe plekken op plaat en vliegwiel (koppeling is 2.5 jaar geleden in Zweden vervangen voordat de auto is geimporteerd)
WIE HEEFT ER EEN IDEE; zelf denk ik aan onbalans in de koppeling cq vliegwiel ik denk niet aan de cardanas omdat het euvel zich niet voordoet bij een vaste snelheid maar bij een vast toerental.