Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoog stationair (LPG)
#1


hi y'all..

mijn motortje loopt zo hoog stationair.
bijna 2000 rpm. tijdens het rijden is het heeel relaxed, want je hioeft eigenlijk nauwelijks gas te geven maar ja,
voor het stoplicht he...
nu zit er z'on zwart reglaartje in de luchtinlaat, maar die staat al op t minimum.
klopt het dat e.o.a. temp.sensor hiermee te maken kan hebben?
oh,ja.. ik rij LPG...

vol hoop op jullie aller doorgaans bijzonder doeltreffende oplossingen;

sjemmie.

Antwoord
#2
wat doettie op Benzine?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#3
Dit is toch 145 met een B20A (carburateur)? Daar zitten geen sensoren op, nul. Het stationair regel je gewoon omlaag door de gasklep te sluiten. Ws. staat deze nu iets te ver open door te strakke kabel, stang, gebroken terugslagveer, of gewoon een te ver ingedraaide stat. schroef.

Is dat een zwart regelaartje in de LPG inlaatslang?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Marc... Heb je mijn email ontvangen via dit forum??
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#5
Nee nog niet.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
nope, tis n injectie-kop.
ister wsl zelf ingebouwd, de regelunit drvan ligt nmlk onder bijrijdersstoel(?)
en wel zodanig dat er de veren uit de stoel gesloopt zijn, vervangen door een houten plaat om te voorkomen dat zwaarlijvige medepassagiers het tedere apparaat pletten...
dus...
gr sjem.


Antwoord
#7
sjemmie schreef:nope, tis n injectie-kop.
ister wsl zelf ingebouwd, de regelunit drvan ligt nmlk onder bijrijdersstoel(?)
en wel zodanig dat er de veren uit de stoel gesloopt zijn, vervangen door een houten plaat om te voorkomen dat zwaarlijvige medepassagiers het tedere apparaat pletten...
dus...
gr sjem.

Voor injectie geldt ook dat je de gasklep handmatig kan bijstellen, maar omdat het een plots probleem is zou het best kunnen zijn dat een koude lucht start omloop vast zit.
Antwoord
#8
De B20E en B20F (B20F-kop h=87 mm en B20E-kop h=85 mm) zijn nogal precieze (en prijzige) apparaten, waar ik niet veel van weet. Er zijn twee systemen, meest D jet: http://www.algonet.se/~volvieo/140/album/st-B20E-71.jpg en later K jet: http://www.algonet.se/~volvieo/140/album/st-B20E-74.jpg, allebei mechanische injectie. De regelunit hoort wel onder die stoel.

Op V44.nl is wel meer te vinden over mechanische injectie. Op het forum is net iemand bezig een B20F op te starten, met hoog stationair en al.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.846 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 560 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 966 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Stationair Nicolaas H 3 2.394 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.997 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.877 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 4.955 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic
  Hoog toerental bij warme motor TeunTimmermans 49 26.518 14 February 2021, 17:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 5.202 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 10.853 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: