Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wat te doen na commandant 4 behandeling?
Ik ben van plan binnenkort mijn rode 240 een commandant 4 behandeling te geven. Mijn vraag is, wat moet ik er daarna opsmeren, een waslaag, of een finishlaag? Wat geeft de mooiste en meest langdurige behandeling?
Antwoord
Als je Commandant gebruikt hebt, ben je eigenlijk min of meer gedwongen om de auto regelmatig in de was te zetten. Laat je dat na dan is de autolak na enige tijd weer net zo dof als van tevoren.
Antwoord
bigbird schreef:Ik ben van plan binnenkort mijn rode 240 een commandant 4 behandeling te geven. Mijn vraag is, wat moet ik er daarna opsmeren, een waslaag, of een finishlaag? Wat geeft de mooiste en meest langdurige behandeling?

kan ik die van mij ook niet langs brengen 8) ik het er weinig zin in die grote oppervlakte steeds te poetsen en bij te brengen , het blijft toch steeds weer terug komen Cry als je eenmaal begint is er geen end meer van.

succes ermee!!
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
a.huis schreef:
bigbird schreef:Ik ben van plan binnenkort mijn rode 240 een commandant 4 behandeling te geven. Mijn vraag is, wat moet ik er daarna opsmeren, een waslaag, of een finishlaag? Wat geeft de mooiste en meest langdurige behandeling?

kan ik die van mij ook niet langs brengen 8) ik het er weinig zin in die grote oppervlakte steeds te poetsen en bij te brengen , het blijft toch steeds weer terug komen Cry als je eenmaal begint is er geen end meer van.

succes ermee!!

Geen eind aan? Welke behandelingen heb jij dan toegepast?
Antwoord
Volgens mij het nadeel van een rode auto. Dat is de kleur die het minst duurzaam is, en dat op de auto die zo ongeveer het meest duurzaam is, is natuurlijk vragen om problemen! Big Grin
Antwoord
bigbird schreef:
a.huis schreef:

succes ermee!!

ik bedoel , je bent nooit klaar met Commadant en poetsen als de auto eenmaal verweert is want het blijft terugkomen die verkleuring.

bij de mijne is het dak ook al redelijk herkenbaar als rose i.p.v. rood
ik doe 3x per jaar de hele auto helemaal en telkens is het net of je er nooit wat aan gedaan hebt.

Ton-H heeft helemaal gelijk, jammer genoeg voor onze auto's
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
a.huis schreef:
bigbird schreef:
a.huis schreef:

succes ermee!!

ik bedoel , je bent nooit klaar met Commadant en poetsen als de auto eenmaal verweert is want het blijft terugkomen die verkleuring.

bij de mijne is het dak ook al redelijk herkenbaar als rose i.p.v. rood
ik doe 3x per jaar de hele auto helemaal en telkens is het net of je er nooit wat aan gedaan hebt.

Ton-H heeft helemaal gelijk, jammer genoeg voor onze auto's

Dus toch overspuiten?
Antwoord
Het kan wel hoor!

ik ken een Vuurrode 940 van iemand die poetsmiddeltjes verkoopt.

Eric de bree

kijk maar eens bij deV700 ver.
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
comm4 is een zogenaamde rubbing compound welke geschikt is voor het opzuiveren van verweerde lakken, doe je daar verder niks aan dan is de lak zo weer dof natuurlijk omdat er geen siliconen of andere beschermmiddelen in de comm4 zitten.
4 is nog redelijk grof van structuur en het beste is om na 4 misschien nog met 5 na te behandelen of een ander polijst middel.
In ieder geval moet er een beschermlaag worden aangebracht.
Ik ben het er mee eens dat eens dof ook dof blijft!
Je haalt er een fijn laagje af die na verloop weer dof zal worden.
opzuiveren met 4, napoetsen met 5 en misschien behandelen met een kleur urethaanmiddel als turtlewax color. werkt goed, als je het maar bijhoudt, want deze middelen "schuren" er weer af door de rijwind.
voor de langere termijn is spuiten de beste optie als je niet van poetsen houdt, dan kun je er misschien weer 5 jaar tegen.
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord
klaas schreef:comm4 is een zogenaamde rubbing compound welke geschikt is voor het opzuiveren van verweerde lakken, doe je daar verder niks aan dan is de lak zo weer dof natuurlijk omdat er geen siliconen of andere beschermmiddelen in de comm4 zitten.
4 is nog redelijk grof van structuur en het beste is om na 4 misschien nog met 5 na te behandelen of een ander polijst middel.
In ieder geval moet er een beschermlaag worden aangebracht.
Ik ben het er mee eens dat eens dof ook dof blijft!
Je haalt er een fijn laagje af die na verloop weer dof zal worden.
opzuiveren met 4, napoetsen met 5 en misschien behandelen met een kleur urethaanmiddel als turtlewax color. werkt goed, als je het maar bijhoudt, want deze middelen "schuren" er weer af door de rijwind.
voor de langere termijn is spuiten de beste optie als je niet van poetsen houdt, dan kun je er misschien weer 5 jaar tegen.

Beter nog, rood spuiten en dan een extra laag blanke lak! Dat moet langer dan 5 jaar goed blijven.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Elektrische zijspiegel vervangen 240. Hoe te doen??? Lucca076 1 1.774 27 July 2021, 20:32
Laatste bericht: Wijnand
  Schuifdakrubber nog leverbaar en vervanging zelf te doen? Polaris 2 3.378 29 March 2016, 09:29
Laatste bericht: Polaris
  Hmmm.. wat doen we hieraan... patrick2wd 12 7.145 31 October 2012, 12:37
Laatste bericht: patrick2wd
  roest behandeling Dennis 12 9.306 23 November 2010, 23:58
Laatste bericht: Sebastiaan!
  roest motorkaprand- wat te doen? volvo fan 22 12.336 13 November 2010, 14:32
Laatste bericht: rickhahn
  deurstrips onder doen of niet? pepijnwk 11 5.921 29 September 2010, 20:30
Laatste bericht: Jambon
  Roest op de volvo 164, wat te doen? waz 6 5.656 6 August 2007, 23:19
Laatste bericht: Marc1970
  ervaring met dinitrol of preventieve roest behandeling Bjarne 2 3.501 23 March 2006, 21:19
Laatste bericht: LJ
  behandeling lak godfried 14 9.370 2 August 2005, 09:01
Laatste bericht: TheSaint77
  Tegen de beginnende roest. Wat te doen? 0 754 Minder dan 1 minuut geleden
Laatste bericht:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)