Berichten: 645
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ik heb een zilveren 265 (met 4 cilinder blok) uit 1980. Deze heeft origineel geen plastic strips onderaan de deuren. Nu heb ik een aantal deuren dieg espoten gaan worden en een deur in de goede kleur. De deuren die gespoten moeten gaan worden hebben allen zo'n strip. degene in het zilver niet. In principe vind iuk het zonder strips het mooist maar..... wil ik geen strips dan moeten de deuren gelast worden en afgesloepen. Datr uiteindelijk wel weer zal gaan roesten.....of zal ik gewoon op alle deuren strips plakken? Het bied wat bescherming tegen stenslag.
Wat zijn jullie ideen?
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
waarom roesten? als je blik moet vervangen moet je ook op een dergelijke manier aan de slag, en moet ook goed afgewerkt worden....
Ik vindt strips (de montagegaatjes..) juist gevoeliger voor roest dan geen..
Berichten: 645
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
JA maar die gaatjes zitten er af fabriek al op.... De deuren zijn van een nieuwer type volvo met "gegalvaniseeerde" deuren. Als je die gaatjes wil dicht lassen moet je dus door deze laag heen slijpen. Als er nog geen gaatje zijn ga ik zeker geen gaatjes boren maar dan zou ik z erop plakken met sikaflex kit. Vandaag ghoorde ik bij Staal in Noordhoorn dat hij iemand kende die zijn imperiaal op het dak had geplakt met sikaflex zonder schroeven of wat dan ook. hij was er gewoon mee op vakantie geweest zo vast zat dat!!!
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
dat kan ook natuurlijk, en alles wat op vakantie werkt, werkt altijd zeg maar..
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik weet niet wat Sikaflex voor soort kit is maar waarom hou je het niet origineel: met dubbelzijdige kleefband. Dan kun je de strips er ooit weer zonder lakbeschadiging afhalen mocht dat nodig zijn.
Berichten: 645
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ja dat kan natuurlijk ook. Waar kun je dat band halen?
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
automateriaalzaak, wel die van 3M nemen, ik heb al eens een bouwmarkt versie gebruikt en aangeraden, maar da's achteraf (en in dit geval vooraf..) leuk voor kleine, "gewichtloze" dingetjes..
Lees ook de "245achterspoilertopic"..
Berichten: 470
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Sikaflex hoort bij de betere kitten. Je plakt wel op de lak dus de daklast hangt aan de hechting van de lak. Spannend.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 54
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2010
Ten eerste zou ik de gaatjes gewoon dicht (laten) lassen.
Je laat ze toch spuiten, een goede plaatwerker kan dit wel goed roestwerend behandelen.
Maar ik had ook een vraagje hier over (ben nieuw in volvo-land ;D) passen die nieuwe type deuren dan gewoon in de oude??
en hoe zit dat dan bijvoorbeeld met de spatschermen zit daar ook verschil in???
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
bij de echt oude 200's zijn de sloten anders. overgangsjaar ken ik niet