31 July 2007, 17:34
Ook mijn beestje heeft last van roest. Vandaag heb ik een aantal schade- en herstelbedrijven aangedaan om wat te informeren over evt. wat las- en spuitwerk. De meningen lopen uiteen. De prijzen niet minder.
Het betreft hier de volgende wagen:
[img width=800 height=533]http://www.conceptm.nl/foto/20070418-volvo164_02.jpg[/img]
De auto verkeerd in goede staat maar heeft wel wat lichte roestvorming bij de wielkasten. Vooral de wielranden, waar ze naar binnen gevouwen zijn, hebben te lijden.
[1]
![[Afbeelding: roest01.jpg]](http://www.conceptm.nl/foto/roest01.jpg)
[2]
![[Afbeelding: roest02.jpg]](http://www.conceptm.nl/foto/roest02.jpg)
[3]
![[Afbeelding: roest03.jpg]](http://www.conceptm.nl/foto/roest03.jpg)
[4]
![[Afbeelding: roest04.jpg]](http://www.conceptm.nl/foto/roest04.jpg)
[5] en iets buiten de wielrand
![[Afbeelding: roest05.jpg]](http://www.conceptm.nl/foto/roest05.jpg)
Nu ben ik her en der wat aan het rondvragen. hoe aan te pakken, prijzen, etc...
Echter, kan ik niet zeggen dat het mij duidelijk wordt wat ik nu moet doen...
Moet ik voor 4 wielranden inlassen + spuitwerk echt 2000,- euro tot 3000,- euro betalen?
De auto heeft een taxatiewaarde van ca. 7500 euro dus is dat verstandig?
[3] en [4] zijn de voorste wielranden, moet ik die misschien laten zitten en hopen dat het de prijs zal halveren? Dus alleen de twee achterste wielranden laten bewerken?
Of kent iemand een spuiterij/lasser/liefhebber die dit zaakje net zo professioneel maar tegen een goedkoper tarief kan aanbieden?
Of nog een optie: Auto verkopen (aan iemand die zelf handiger is in lassen etc. dan ik) en voor iets meer uien een volledig gerestaureerde oldtimer kopen? (bah wat haat ik carrosserie)
Tips? Ideeen? Ze zijn zeer welkom!
Het betreft hier de volgende wagen:
[img width=800 height=533]http://www.conceptm.nl/foto/20070418-volvo164_02.jpg[/img]
De auto verkeerd in goede staat maar heeft wel wat lichte roestvorming bij de wielkasten. Vooral de wielranden, waar ze naar binnen gevouwen zijn, hebben te lijden.
[1]
![[Afbeelding: roest01.jpg]](http://www.conceptm.nl/foto/roest01.jpg)
[2]
![[Afbeelding: roest02.jpg]](http://www.conceptm.nl/foto/roest02.jpg)
[3]
![[Afbeelding: roest03.jpg]](http://www.conceptm.nl/foto/roest03.jpg)
[4]
![[Afbeelding: roest04.jpg]](http://www.conceptm.nl/foto/roest04.jpg)
[5] en iets buiten de wielrand
![[Afbeelding: roest05.jpg]](http://www.conceptm.nl/foto/roest05.jpg)
Nu ben ik her en der wat aan het rondvragen. hoe aan te pakken, prijzen, etc...
Echter, kan ik niet zeggen dat het mij duidelijk wordt wat ik nu moet doen...
Moet ik voor 4 wielranden inlassen + spuitwerk echt 2000,- euro tot 3000,- euro betalen?
De auto heeft een taxatiewaarde van ca. 7500 euro dus is dat verstandig?
[3] en [4] zijn de voorste wielranden, moet ik die misschien laten zitten en hopen dat het de prijs zal halveren? Dus alleen de twee achterste wielranden laten bewerken?
Of kent iemand een spuiterij/lasser/liefhebber die dit zaakje net zo professioneel maar tegen een goedkoper tarief kan aanbieden?
Of nog een optie: Auto verkopen (aan iemand die zelf handiger is in lassen etc. dan ik) en voor iets meer uien een volledig gerestaureerde oldtimer kopen? (bah wat haat ik carrosserie)
Tips? Ideeen? Ze zijn zeer welkom!