Berichten: 459
Topics: 18
Lid sinds: Aug 2005
Ik weet een prima 5-bak te koop van een 240 met B200K motor uit 1986.
Ik zou de 4-bak van mijn 244 B21A uit 1976 willen vervangen door een 5-bak.
Zou het mogelijk zijn de 5-bak om te bouwen zodat deze een mechanische telleraandrijving krijgt? Misschien een tandwiel overzetten of anderszins?
Of zijn de versn.bakken vanaf 1985 sowieso heel anders?
Berichten: 44
Topics: 7
Lid sinds: Jul 2005
hallo,
Ik heb hetzelfde probleem, Ik heb een m47 ingebouwd uit mijn 740 in mijn 242. Er zit hier igg geen mechanische aansluiting ofzo meer op. Ik ben van plan om ook de teller van de 740 om te bouwen. Dit zit met zo''n Hall sensor achter op het differentieel.
Verder schijnen er ook van die universele snelheidsmeters te koop te zijn mbv een snelheids meter op de aandrijfas.
succes!
Berichten: 459
Topics: 18
Lid sinds: Aug 2005
ernest schreef:hallo,
Ik heb hetzelfde probleem, Ik heb een m47 ingebouwd uit mijn 740 in mijn 242. Er zit hier igg geen mechanische aansluiting ofzo meer op. Ik ben van plan om ook de teller van de 740 om te bouwen. Dit zit met zo''n Hall sensor achter op het differentieel.
Verder schijnen er ook van die universele snelheidsmeters te koop te zijn mbv een snelheids meter op de aandrijfas.
succes!
De km.teller van jongere modellen past niet in het "klokkenhuis" van oudere 242/244 volvo's en 't hele dashboard overzetten vind ik geen optie.
Volgens mij moet het te doen zijn om een jongere M47 bak weer te voorzien van mechanische telleraandrijving; het gaat tenslotte om dezelfde bak,zij het dat een aanpassing is gedaan.
Ik zoek eigenlijk iemand die het wel eens geprobeerd of gedaan heeft.
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Bel RAF in Breda eens. Die heeft een 264 staan met een 760 motor en een oud dashboard. Misschien mag je daar wel even onder gaan liggen.
79-er 242 GT B23e
Berichten: 44
Topics: 7
Lid sinds: Jul 2005
ha Jos,
Nog nieuws?
Ik ben nogsteeds aan het stoeien. Ik heb verschillende verhalen gelezen van mensen met hetzelfde probleem, maar ben eigenlijk weinig oplossingen tegen gekomen.
Mijn plan is nu om zelf een wiel te fabriceren waarmee ik samen met de bestaande Hall sensor een puls kan genereren voor mijn electrische kilometer teller en deze vervolgens in het oude dashbord te prikken.
Als er betere ideeen zijn dan hoor ik het graag.
groet,
Berichten: 459
Topics: 18
Lid sinds: Aug 2005
Nee,nog niet Ernest.
Ik heb tot nu toe nog niet verder geinformeerd. Met die kou denk ik sowieso weinig aan sleutelen