Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
ALBRA heeft nog een B230A liggen met 180.000 km achter de kiezen, is dat een goede keuze?
Deze komt dan in mijn 245 automaat (AW70) op LPG, dit omdat er een tik in de motor zit.
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja tuurlijk, zelfde blok, iets lichter drijfwerk zoals alle B2X0 motoren maar daar ga je niks van merken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.780
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Niks mis mee.
En neem dan ook de elektronische ontsteking over die er bij hoort.
Waag het niet om die contactpunten er weer in te zetten
.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Citaat:Waag het niet om die contactpunten er weer in te zetten
Maar die zitten er net nieuw in :'(
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Dat zijn de kosten ook echt...
Berichten: 1.780
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Als het een
complete B230A is dan zit er een verdeler op met een Hall-gever.
Even een draadboompje , een eindtrap,en een bijpassende bobine regelen en klaar.
Voor de Albra's moet dat geen probleem vormen.
Schemaatje van de TZ28H :
http://www.volvoracing.se/images/Bilder/TZ28H.JPG
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Citaat:Dat zijn de kosten ook echt...
Daar gaat het niet om, het principe...... ;D
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
kom je uit zeeland?