Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoog stationair
Hallo mede volvolisten,
Na een poos zonder problemen te hebben gekachelt met mijn Volvo moet ik helaas voor de 2e maal een vraag stellen. Nog bedankt want de vorige is mede door jullie opgelost. Maar nu is het een groot ???. op dit moment staat mijn Volvo bij de garage en ze weten niet meer wat ze er mee aan moeten. Bij het starten liep de Volvo in een hoog ( maar dan ook hoog ) stationaire toerental. Inmiddels weet de ANWB ook wie ik ben, want regelmatig zijn ze er bij geweest. Medewerker garage geeft aan alles gecontroleerd te hebben, los slangetje i.v.m. valse lucht gecontroleerd> niets gevonden, compressie gemeten> prima, ontsteking> prima etc. etc. Wat gebeurt er bij starten: Als de Volvo aanslaat loopt hij in hoog toerental, of pruttelt en stottert, en slaat na en poosje af. Vaak slaat hij niet aan bij starten. Bij het aan de gang houden, dus gas blijven geven blijft hij aan de praat, rijdt de Volvo op de snelweg geeft ie geen probleem. Bij afremmen b.v. voor stop licht blijft hij of in hoog stationair lopen of pruttelt en slaat af. Dit gebeurt zowel bij benzine als bij gas. Euvel is ontstaan na goed gereden te hebben, neergezet en volgende dag bij starten problemen. Dus vooraf geen aanleiding van slecht lopen/ starten of i.d.
Hoop op een oplossing van jullie kant want als de garage het niet meer weet lijkt mij dat ik een groot probleem heb.
Volvo 244 1981/ injectie motor
Volvo 244 1981/ Chevrolet Kalos 2006<br />Honda CX 500 1980/ Honda CX 500 1983
Antwoord
Misschien ergens een lek in het inlaat gedeelte. Dit kun je opsporen door te luisteren of door met remmenreiniger het traject te besproeien, hij zou daar dan op moeten reageren. (normaal dan sneller, maar bij jou gaat het al om een hoog toerental)
Antwoord
lek membraam in carb?
kromme naald??
te weinig olie in carb??
pakkingen carb. ok??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
@PP!
heeft dat ook betrekking op lpg ???
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
yep, Wink
btw, afsluiters ok??
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
@ PP!: het is een injectie .....

grote gemene deler van injectie en gas systeem is lucht.
Ik vermoed daar dan ook een probleem.
Is het een Kjet?
controleer even heel goed of beide slangen van de auxiliry air valve (staat haaks midden op kleppendeksel) goed aangesloten zijn (ook aan de andere kant van de slang!).
Heb je de (hoe heet zon ding ook al weer) luchtklep (die je bedient met gas geven) gecontroleerd?
als je een backfire hebt gehad (wat je niet altijd merkt) kan de boel krom zijn.
Rubbertjes van de injectoren? en van de injector houders?
vacuum slangetjes? loopt er bij waarschijnlijk ook 1 naar de injectie computer ...
valse lucht is a bitch!!!

succes!

Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
ok,dat het een K-jet of Jetronic was had ik niet begrepen :Smile excuus!
maar idd, valse lucht is a bitch :-\ :-\
luchtfilter ook verwisseld & helemaal dicht??
CO ok??
en check ook de afsluiters, als die op LPG staat en je krijgt ook beetje benzine mee.........
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Thankx voor jullie snelle reactie. Ik heb begrepen van de monteurs dat ze al een bus leeg gespoten hebben om ergens een lek te vinden, maar niets kunnen vinden. Pakkingen van de uitlaatspruitstuk ( heet dat zo??) zijn inmiddels ook vervangen omdat er 1 tussen uit was en anderen aan het verpulveren. Ongeveer 3 weken geleden zijn de injectoren gereinigd omdat de Volvo op benzine behoorlijk slecht reed en na het reinigingen nog steeds niet goed op benzine rijdt. Medewerker vertelde mij dat het gas niet via de injectoren aangevoerd wordt, weet niet of bij het inzetten van de injectoren hier wat mee te maken heeft. Heb geen back fire gehad naar mijn weten. 3 maanden geleden kleppen laten stellen. Kreeg te horen dat er een printplaatje onder in het blok zit wat ook niet kan functioner. Weet niet waar hij het over heeft, iemand enig idee. Nog maar afwachten of er nog anderen zijn met tips. Alles wat ik lees neem ik mee naar de garage of ze er aan hebben gedacht/ gewerkt.
Groet,
Rick Smile
Volvo 244 1981/ Chevrolet Kalos 2006<br />Honda CX 500 1980/ Honda CX 500 1983
Antwoord
het moet wel bijna valse lucht zijn zou je denken en als ze er al een bus remmenreiniger overheen hebben gespoten, dan zullen ze alles wel gecontroleerd hebben....

Maar voor de zekerheid:
- je schrijft dat ze de injectoren hebben gereinigd: dan moeten de o-ringetjes om de injectoren (2 verschillende) ook zijn vervangen. Ik heb een Porsche 924 gehad (zelfde injectiesysteem) die echt waardeloos liep door verrotte ringetjes. Test door de injectoren in het blok te duwen als ie loopt
- 2e mogelijkheid is een kapotte pakking van het inlaatspruitstuk

Ik hou het op het eerste. Ben benieuwd.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Citaat:Maar voor de zekerheid:
- je schrijft dat ze de injectoren hebben gereinigd: dan moeten de o-ringetjes om de injectoren (2 verschillende) ook zijn vervangen

Check :

Topic: Schuddende motor bij stationair? Rubbertjes injectoren al vervangen???
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.846 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 560 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 966 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Stationair Nicolaas H 3 2.394 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.997 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.876 13 August 2021, 09:02
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 4.954 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic
  Hoog toerental bij warme motor TeunTimmermans 49 26.518 14 February 2021, 17:30
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 5.202 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 10.852 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: