Berichten: 21
Topics: 6
Lid sinds: Aug 2007
hallo,
ik wil graag zoveel mogelijk pk's (of kW) in mijn amazon.
welk blok kan ik daar het best voor gebruiken?
groeten arjen
Berichten: 3.255
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Check:
V8 monteren
Hoop info en leuke projectjes.
Berichten: 21
Topics: 6
Lid sinds: Aug 2007
een v-8 is me iets te veel van het goede. zat zelf meer aan een b20e te denken.
de injectie of met dubbele carb. volgens mij heeft de injectie uitvoering standaard meer pk's
Berichten: 9.871
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dubbele carb is B20B, doet 100 DIN pk, is nog in de Amazon geleverd (1969). Beetje googlen met uitlaat, cilinderkop en een moderne nokkenas, en kan je er 150 pk uitpeuteren. Tinustechniek denk ik genoeg spullen voor zoiets:
http://www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-motor-int.html
B20E is 124 DIN pk.
Koop een (vroege) B20 met redelijke zuigers en cilinders en bouw je eigen racemonster. Een goed onderblok om mee te beginnen, de rest bout je eraan vast. Zoiets:
http://link.marktplaats.nl/233596211, je kan precies zien wat je koopt. Een Penta heeft standaard al beter uitgebalanceerde zuigers en drijfstangen, en stalen distribuitetandwielen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 21
Topics: 6
Lid sinds: Aug 2007
thnx,
heb zelf nog een b20 liggen. maar als ik met een injectie begin heb ik al 24 pk gewonnen.
daarna nokkenas en uitlaat vervangen.
dan kom ik wel een aardig eind
Berichten: 9.871
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Was het maar zo eenvoudig. Die pk's komen voor een flink deel van de hogere compressie van de B20E, 10,5:1. De B20F is de lage compressieversie (8,7:1) met hetzelfde injectiesysteem en komt nog niet aan de 110 pk.
Injectie is verder helemaal niet eenvoudig. Dure onderdelen ook nog.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 21
Topics: 6
Lid sinds: Aug 2007
dus gewoon mijn b20 upgraden, dubbele carb/andere nokkenas/kop van een b20e?????/ dunnere koppakking/sportuitlaat/
kop nog vlakken of wordt het dan teveel van het goede?
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Berichten: 9.871
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De B20E kop heeft grotere inlaatkleppen, net als alle late (73-74) B20 koppen (nl. 44 mm), maar is vooral een stuk minder dik, maar 85 mm vs. 87 mm.
Dus als je de kop laat vlakken laat je er geen 0,2 maar 2 mm afhalen, en voila, je hebt (veel) meer compressie. Het precieze rekenwerk moet je door een specialist laten doen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969