Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: May 2005
Helaas! er zit een nieuw relais in maar het probleem is niet verholpen.
De motor slaat tijdens het rijden nog steeds af, als je dan een kwartier wacht en start loopt ie weer goed.
Er is het volgende vervangen: relais ( nieuw); BDP sensor en de onstekingsregelunit.
De garage weet het ff niet meer,
heeft iemand een idee waarin we het verder kunnen zoeken??
Mischien een gescheiden voeding voor de pomp met zwevende zekering en schakelaar?
Juri
Waarom denk je dat de benzinepomp de boosdoener is?
Houdt die er eerst mee op en slaat dan de motor af??
Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: May 2005
Nou, wij hebben het idee dat hij geen benzine krijgt als hij afslaat.
Het kan natuurlijk ook aan de onsteking liggen( bedenk ik mij net), dat ie geen vonk krijgt?
Juri
Indertijd was het bij de brandstofpomp EN de bedrading naar het relais. De stekkertjes in de grote plastik stekker van het relais zaten wat losjes aan de draden (door de soms grote trekspanningen heet geworden).
Even uitduwen, schoonmaken en (opnieuw) vastsolderen.
Solderen heeft bij mij dan ook de voorkeur boven AMP stekkertjes, die klemmen wel een tijdje maar op den duur ...... gaan ze los!
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Ik ken iemand die zoiets met een 740 turbo had; daar lag het na heel lang zoeken aan de brandstofdrukregelaar; kan het zoiets zijn?!
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Om te testen of er benzine naar voren komt is natuurlijk heel simpel, LET OP DOE DIT EVEN MET Z'N TWEETJES: trek je benzineslag even los na de benzinefilter. Laat dan even iemand de auto kort op contact zetten en als het goed is spuit de benzine dan al om je oren. Een lekbakje erbij houden kan geen kwaad dus. ;-)
Zo heb ik ook een keer een dergelijk probleem geprobeerd te tackelen, cq foutopsporing gedaan, maar uiteindelijk was het volgens mij (maar pin me dr niet op vast want ik weet het niet meer zeker) een relaisfout bij die 244Turbo
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
start even een tijdje als ie niet meer wil lopen en check dan of de bougies nat zijn (ontstekingsprobleem indien nat)
of
check of de bougies nog wel vonken (zo ja, brandstofprobleem).
Lijkt me zaak om eerst uit te zoeken of het een brandstof- of een ontstekingsprobleem is - dat zoekt een stuk makkelijker.
Succes, vervelende storing....
Berichten: 16
Topics: 5
Lid sinds: May 2005
Jongens , bedankt voor de reacties!
Ticcie ik zal je tips doorgeven aan mijn collega,
Juri
Berichten: 17
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2005
Hoi,
Ik had laatst ook dat probleem.
Bij mij was het na een tijdje zoeken, een vervuilde gecorrodeerde zekering, en wel, je raad het al, de zekering van de brandstofpomp.
Het zekeringen kastje, (linksvoor bij de deur) eens grondig geinspecteerd en gereinigd, en weg was het probleem.
Groetjes, Tonie
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Het is zowieso goed en aan te raden om bij elke 240 die je aanschaft eerst de - pool 'ns los te gooien, alle zekeringen eruit te halen, de boel met een staalborstel grondig schoon te rossen en nieuwe zekeringen te monteren, want mega veel vage storingen blijven plotseling uit. Naast roest is die :evil: zekeringkast ??n van de weinige zwakke plekken van de 240...