Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstofpomp relais vervolg
Helaas! er zit een nieuw relais in maar het probleem is niet verholpen.
De motor slaat tijdens het rijden nog steeds af, als je dan een kwartier wacht en start loopt ie weer goed.
Er is het volgende vervangen: relais ( nieuw); BDP sensor en de onstekingsregelunit.
De garage weet het ff niet meer,

heeft iemand een idee waarin we het verder kunnen zoeken??
Mischien een gescheiden voeding voor de pomp met zwevende zekering en schakelaar?

Juri
Antwoord
Waarom denk je dat de benzinepomp de boosdoener is?

Houdt die er eerst mee op en slaat dan de motor af??
Antwoord
Nou, wij hebben het idee dat hij geen benzine krijgt als hij afslaat.
Het kan natuurlijk ook aan de onsteking liggen( bedenk ik mij net), dat ie geen vonk krijgt?
Juri
Antwoord
Indertijd was het bij de brandstofpomp EN de bedrading naar het relais. De stekkertjes in de grote plastik stekker van het relais zaten wat losjes aan de draden (door de soms grote trekspanningen heet geworden).
Even uitduwen, schoonmaken en (opnieuw) vastsolderen.
Solderen heeft bij mij dan ook de voorkeur boven AMP stekkertjes, die klemmen wel een tijdje maar op den duur ...... gaan ze los!
Antwoord
Ik ken iemand die zoiets met een 740 turbo had; daar lag het na heel lang zoeken aan de brandstofdrukregelaar; kan het zoiets zijn?!
Antwoord
Om te testen of er benzine naar voren komt is natuurlijk heel simpel, LET OP DOE DIT EVEN MET Z'N TWEETJES: trek je benzineslag even los na de benzinefilter. Laat dan even iemand de auto kort op contact zetten en als het goed is spuit de benzine dan al om je oren. Een lekbakje erbij houden kan geen kwaad dus. ;-)

Zo heb ik ook een keer een dergelijk probleem geprobeerd te tackelen, cq foutopsporing gedaan, maar uiteindelijk was het volgens mij (maar pin me dr niet op vast want ik weet het niet meer zeker) een relaisfout bij die 244Turbo
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
start even een tijdje als ie niet meer wil lopen en check dan of de bougies nat zijn (ontstekingsprobleem indien nat)

of

check of de bougies nog wel vonken (zo ja, brandstofprobleem).

Lijkt me zaak om eerst uit te zoeken of het een brandstof- of een ontstekingsprobleem is - dat zoekt een stuk makkelijker.

Succes, vervelende storing....
Antwoord
Jongens , bedankt voor de reacties!

Ticcie ik zal je tips doorgeven aan mijn collega,

Juri
Antwoord
Hoi,
Ik had laatst ook dat probleem.
Bij mij was het na een tijdje zoeken, een vervuilde gecorrodeerde zekering, en wel, je raad het al, de zekering van de brandstofpomp.
Het zekeringen kastje, (linksvoor bij de deur) eens grondig geinspecteerd en gereinigd, en weg was het probleem.
Groetjes, Tonie
Antwoord
Het is zowieso goed en aan te raden om bij elke 240 die je aanschaft eerst de - pool 'ns los te gooien, alle zekeringen eruit te halen, de boel met een staalborstel grondig schoon te rossen en nieuwe zekeringen te monteren, want mega veel vage storingen blijven plotseling uit. Naast roest is die :evil: zekeringkast ??n van de weinige zwakke plekken van de 240...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zekering brandstofpomp B230F stoffel 4 352 10 March 2025, 14:31
Laatste bericht: stoffel
  Overdrive relais (alternatief?) job245 2 677 17 October 2023, 11:21
Laatste bericht: Marc1970
  Over lichtschakelaar bedrading en vage relais... Woutair 2 1.453 14 December 2022, 20:34
Laatste bericht: HSGHOR
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 4.426 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Slecht starten, geen gehoor brandstofpomp EliasL 9 4.320 7 March 2021, 17:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  relais electrische ramen lars 14 9.836 18 May 2020, 11:29
Laatste bericht: Rin
  Relais dimlicht Rene68 13 14.795 3 May 2020, 21:36
Laatste bericht: Rubke08
  Relais spiegelverwarming TeunTimmermans 2 3.032 22 October 2019, 21:33
Laatste bericht: TeunTimmermans
  Welke brandstofpomp? Mark244 1 2.639 7 December 2016, 00:21
Laatste bericht: jos245
  Hulp gevraagd :-( nieuwe brandstofpomp maar start ineens niet meer Pluk 15 14.004 21 March 2016, 00:46
Laatste bericht: Pluk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)