8 May 2008, 12:33
ik heb net alle slangen onder de motorkap losgehad en weer aangesloten (en ook foto's genomen, zodat ik iig weet welke waar zat...)
alleen tot mijn verbazing heb ik twee slangen omgewisseld die aan de idle control valve zitten
(Tenminste, ik denk dat dit een ICV is, uitgaande van deze post.
De onderste aansluiting ging voorheen naar het gasklephuis, en de rechte aansluiting richting inlaatspruitstuk.
Nu zitten deze dus andersom (zie foto) en rijdt de auto opeens een stuk beter ???
Hangt veel beter aan het gas, trekt mooi door, en draait rustig stationair.
Heeft het altijd fout gezeten? en kan het kwaad dat ik de slangen zo laat zitten? of moet het weer andersom?
Btw, het gaat om een '92-er B230F
alleen tot mijn verbazing heb ik twee slangen omgewisseld die aan de idle control valve zitten
(Tenminste, ik denk dat dit een ICV is, uitgaande van deze post.
De onderste aansluiting ging voorheen naar het gasklephuis, en de rechte aansluiting richting inlaatspruitstuk.
Nu zitten deze dus andersom (zie foto) en rijdt de auto opeens een stuk beter ???
Hangt veel beter aan het gas, trekt mooi door, en draait rustig stationair.
Heeft het altijd fout gezeten? en kan het kwaad dat ik de slangen zo laat zitten? of moet het weer andersom?
Btw, het gaat om een '92-er B230F
![[Afbeelding: IMG_0044_resize.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/IMG_0044_resize.jpg)
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)