Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auxiliary Air Valve openen?
Mijn Auxiliary air valve bij mijn volvo 244 met B23e (k-jet) doet het niet goed meer, de klep blijft altijd gesloten. Ik twijfelde over de werking en heb 'm een nachtje in de koelkast gehad, maar hij gaat niet open...

Is het mogelijk het geheel te openen om te kijken of ik dit zelf kan repararen? Ik kan echter geen schroeven vinden om deze te openen- weet iemand hoe?

En andere vraag: de koude start injector, spuit deze alleen benzine in als de motor koud is wanneer de startmotor draait- Of juist zolang de motor koud is-en de thermotimer dus nog koud is?

-En nog een vraag :-) : Hoort er een pakking te zitten tussen de koudestart injector en het luchthuis?

Alvast bedankt!
Antwoord
Ik weet niet of je dat ding ongestraft uit elkaar kan halen. Op youtube staat wel een filmpje van een vent die het doet.
Bij mij spuit de koudstartinjector voor een paar seconden in. Iig korter dan dat de thermotijdschakelaar nodig heeft om op te warmen.

En voor je laatste vraag. Geen pakking, wel een rubber o ring. (bij mij iig, maar dat is een samenraapsel van een 264 en een b23e)
Antwoord
Auxiliary air valve kun je reinigen met ontvetter/carburateurreiniger enz. Lekker volspuiten en let maar eens op wat een troep eruit komt. Veelal doet ie het weer !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
lenlux schreef:En andere vraag: de koude start injector, spuit deze alleen benzine in als de motor koud is wanneer de startmotor draait- Of juist zolang de motor koud is-en de thermotimer dus nog koud is?

dat laatste !
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
lenlux schreef:En andere vraag: de koude start injector, spuit deze alleen benzine in als de motor koud is wanneer de startmotor draait- Of juist zolang de motor koud is-en de thermotimer dus nog koud is?

dat laatste !
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Bedankt voor de reacties! Ik ga de ontvetter proberen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 1 2.340 16 October 2015, 14:32
Laatste bericht: KennOne
  stappenmotor/idle control valve vraag Rob 8 8.110 25 May 2008, 15:00
Laatste bericht: Robert Verheule
  Auxiliary air valve kapot? volzuki 5 2.820 17 January 2008, 22:25
Laatste bericht: Bassius
  Auxillary Air Valve GT Jan-Willem 12 7.665 5 February 2006, 15:15
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)