13 December 2007, 18:16
Hey, hallo
Ik ben na lang zoeken sinds kort een trotse bezitter van een in redelijke staat zijnde 265 GL â 1978. B27-E (lpg) Motor draait als een zonnetje, zuipt geen olie en trekt als een beest. ;D
Deze is ooit geconverteerd naar een AW70/71 automaat uit een 760, maar nooit voltooid en mis ik de OD en Kickdown maar verder loopt het prima. Hij is niet geconverteerd door de persoon van wie ik hem heb gekocht, deze had er geen enkele notie van wat er allemaal met deze Volvo is gebeurd en wat wel of niet meer origineel is.
Ik start deze topic uit enthousiasme met ietwat ongeduld en heb me er nog niet helemaal van kunnen overtuigen wat er nu exact voor automaat onder ligt. (Hij staat nu even ivm gebrek aan ruimte bij de automonteur voor een onderhoudsbeurt en kan dus niet meteen kijken) Volgens de info die ik vandaag via dit geweldige forum heb kunnen vinden is het in ieder geval een AW70/71 misschien zelfs met Lockup. (Ik ga mij hier bij de eerste beste gelegenheid van overtuigen)
Ik heb het voornemen om deze conversie geheel compleet zo origineel mogelijk af te bouwen.
Zover ik kan nagaan is de Km/h teller unit ook omgebouwd en waarschijnlijk ook uit die 760. Daarover heb ik hierover verder geen vergelijkingsmateriaal kunnen vinden, maar vermoed dus dat het OD lampje daar nog in zal zitten.
De voor mij belangrijke info die ik via hier al heb gevonden, heb ik voor het gemak op mân eigen stekkie gedumpt.
http://members.home.nl/alsdewiedeweerga/...nsmission/
Maar goed, ik mis dus nog de schakelpook met OD drukknop en de kabelboom om de hele handel aan te sluiten. En de originele 760 kickdownkabel die nog in de bak is gemonteerd is te kort.
Mijn vragen:
Welke keuze uit Volvo modellen heb ik in mijn zoektocht naar compatibele spulletjes?
Zijn er hier misschien leden die nog bruikbare spulletjes en of documentatie in de aanbieding hebben om dit project tot een goed einde te brengen? Kan hier iemand met een afbeelding of zo laten zien waar de OD indicator lampje standaard hoort te zitten??
BVD
Marcel..
Ik ben na lang zoeken sinds kort een trotse bezitter van een in redelijke staat zijnde 265 GL â 1978. B27-E (lpg) Motor draait als een zonnetje, zuipt geen olie en trekt als een beest. ;D
Deze is ooit geconverteerd naar een AW70/71 automaat uit een 760, maar nooit voltooid en mis ik de OD en Kickdown maar verder loopt het prima. Hij is niet geconverteerd door de persoon van wie ik hem heb gekocht, deze had er geen enkele notie van wat er allemaal met deze Volvo is gebeurd en wat wel of niet meer origineel is.
Ik start deze topic uit enthousiasme met ietwat ongeduld en heb me er nog niet helemaal van kunnen overtuigen wat er nu exact voor automaat onder ligt. (Hij staat nu even ivm gebrek aan ruimte bij de automonteur voor een onderhoudsbeurt en kan dus niet meteen kijken) Volgens de info die ik vandaag via dit geweldige forum heb kunnen vinden is het in ieder geval een AW70/71 misschien zelfs met Lockup. (Ik ga mij hier bij de eerste beste gelegenheid van overtuigen)
Ik heb het voornemen om deze conversie geheel compleet zo origineel mogelijk af te bouwen.
Zover ik kan nagaan is de Km/h teller unit ook omgebouwd en waarschijnlijk ook uit die 760. Daarover heb ik hierover verder geen vergelijkingsmateriaal kunnen vinden, maar vermoed dus dat het OD lampje daar nog in zal zitten.
De voor mij belangrijke info die ik via hier al heb gevonden, heb ik voor het gemak op mân eigen stekkie gedumpt.
http://members.home.nl/alsdewiedeweerga/...nsmission/
Maar goed, ik mis dus nog de schakelpook met OD drukknop en de kabelboom om de hele handel aan te sluiten. En de originele 760 kickdownkabel die nog in de bak is gemonteerd is te kort.
Mijn vragen:
Welke keuze uit Volvo modellen heb ik in mijn zoektocht naar compatibele spulletjes?
Zijn er hier misschien leden die nog bruikbare spulletjes en of documentatie in de aanbieding hebben om dit project tot een goed einde te brengen? Kan hier iemand met een afbeelding of zo laten zien waar de OD indicator lampje standaard hoort te zitten??
BVD

Marcel..