Topics: 55
Voor de restauratie van de 245 van mijn vader, hebben we het rechterportier geheel gedemonteerd. Ook de scharnieren op de auto zelf zijn eraf geweest. Bij de montage nu, krijgen we deze deur echter niet meer mooi geplaatst. Vooral het probleem dat de overgang tussen het spatbord en de deur niet mooi is. Het spatscherm steekt midden op de deur meer uit. Je ziet nu dus een gleuf. Als ik dit echter gelijk zet, steekt de onderrand van de deur bij de klink zijde te ver buiten de dorpel. De deur is verder wel gewoon recht.
Nu het afstellen toch redelijk lastig is is nu de vraag of er een bepaalde volgorde is die het geheel makkelijker maakt!?
Topics: 38
Is je scherm er ook afgeweest?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Ja, het scherm is er ook afgeweest!
Topics: 38
Waarschijnlijk staat er een beetje spanning op het scherm door het monteren.
Dat veroorzaakt de extra bolling in het scherm.
Probeer eens alle bouten van het scherm er uit te draaien en hou dan de deur er nog eens naast.
Waarschijnlijk is de ronding van deur en scherm dan gelijk.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 107
Ai :o
Je had de scharnieren aan de auto moeten laten zitten!
Met een beetje geluk zie nog de aftekening waar de schernieren precies op de stijl hebben gezeten. Als je ze zo precies mogelijk terug daarop zet en goed vastzet kun je daarna de deur er terug in hangen.
Je zult zien dat het afstellen dan een stuk makkelijker gaat.
Oh, ik lees even over de opmerking heen dat het scherm er ook af is geweest

Dan kan het daar dus ook aan liggen.
Het scherm heb ik inderdaad aan de zijkant losgehaald (deurzijde met twee kruiskop bouten). Dit geeft echter geen verschil. Ik denk dan ook dat het puur in de stand van de scharnieren zit. De deur kan op die manier namelijk op de meest gekke manieren worden gekanteld en gedraaid. Het zal wel een klusje worden van een aantal uren proberen...proberen...proberen... Helaas moesten de scharnieren er wel vanaf, omdat er teveel roest onder zat. Ik ga binnenkort wel nog een avondje stellen.
yep, zie ook mijn antwoord aan je in mijn turbo project topic. kost je idd een middag of een avond....
Ik zal inderdaad ook het scherm nogmaals loshalen en vervolgens vanuit een afstand de rest erop aanpassen. Heb binnenkort weer een middag / avond. Eerst zijn we nu bezig met het uitschuren van de wagen. Alles zit erin, we zullen nu eerst wachten tot alles gespoten is (alleen bij deze deur). De rest zit al vrij netjes.
Was het echter niet mogelijk een echter achterklep te scoren!? Ze zijn toch niet allemaal zo verrot dat ze niet meer netjes strak te maken zijn?
ik heb een tijdje gezocht, maar de oude modellen rotten allemaal behoorlijk. En ik heb ook gerestaureerde exemplaren gezien die toch weer begonnen. Daar had ik geen zin in, vandaar de Klokkerholm klep. Maar achteraf bekeken had ik misschien toch beter een oude kunnen opknappen. Het is verder geen drama hoor, hij past best redelijk, maar niet zo goed als een originele.