12 July 2007, 19:51
Mijn '740t16v'.
Italiaanse import auto. Goed roestvrij ;-)
Staat standaard al lekker breed op zijn pootjes door multilink achteras (met sper).
Ga er binnenkort Polarissen (ALS ze passen..), nieuwe remmerij en een M90 op zetten. (synchro's
van m46OD zijn al ver heen). 3" uitlaatsysteem besteld (kwaliteit niet je-van-het,
volgens mij vergelijkbaar met 'standaard' uitlaat)
Achterraam moet nog even 'folie vrij' worden.
Koffer + LA deur + LA scherm moeten overnieuw gespoten worden (kan gelijk die R eraf alsmede de rest van
de cijfers en letters). O ja. Airco doet het wel maar lekt ergens, dus moet even
onderzoeken waar hij contrastvloeistof heeft gelekt.
Wel gelijk een dumpvalve geplaatst op nieuwe gemaakte inlaatbuis (en de stationair stappen motor
afgekoppeld, want hij liep slecht sinds plaatsen dumpvalve. Nu loopt hij als hij warm is 1100/1200
maar dat vind ik voorlopig niet zo'n probleem (dat zien we wel na MS of KMS).
Ik gebruik 'm voor dagelijks gebruik, maar wil 'm wel naar 250+ pk dit jaar.
Groetjes Martin
![[Afbeelding: Foto-KMHWXJM3.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMHWXJM3.jpg)
![[Afbeelding: Foto-8YXKWEOC.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-8YXKWEOC.jpg)
O ja, nu ik het zie. Die trekhaak moet ook weg ;-)
![[Afbeelding: Foto-XX74UVHC.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-XX74UVHC.jpg)
Update: 14 augustus 2007
M90 hangt eronder. (M90 gekocht incl. aandrijfas van 940 en bakophangsteun en 850 drukgroep/koppeling etc).
Tunnel niet uit hoeven kloppen om de M90 eronder te krijgen. Viel gelukkig mee. Verder geen aanpassingen hoeven maken
m.b.t. lengte cardan as / prise as etc.
Op het eerste gezicht leek het erop dat de prise as te kort was i.c.m. de M90, maar het blijkt dat de M90 as niet gelagerd hoeft te worden, waar de M46OD dat wel nodig schijnt te hebben.
Oud en nieuw:
![[Afbeelding: Foto-ROAASWZM.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ROAASWZM.jpg)
Nog wel een ander vliegwiel nodig wat is afgedraaid tot 6 / 7 KG
![[Afbeelding: Foto-3MCX6QM6.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MCX6QM6.jpg)
![[Afbeelding: Foto-CYPJT3ZI.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CYPJT3ZI.jpg)
Lambda sonde past niet meer na 't plaatsen van de M90. Nieuwe ring in laten lassen (van een oud oliefilter, zelfde schroefdraad)
![[Afbeelding: Foto-CV8W3C4R.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CV8W3C4R.jpg)
![[Afbeelding: Foto-ASIK6OF7.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ASIK6OF7.jpg)
![[Afbeelding: Foto-AIDKZNOX.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-AIDKZNOX.jpg)
![[Afbeelding: Foto-CCMBAUMP.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CCMBAUMP.jpg)
![[Afbeelding: Foto-4PFPMHAI.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-4PFPMHAI.jpg)
Italiaanse import auto. Goed roestvrij ;-)
Staat standaard al lekker breed op zijn pootjes door multilink achteras (met sper).
Ga er binnenkort Polarissen (ALS ze passen..), nieuwe remmerij en een M90 op zetten. (synchro's
van m46OD zijn al ver heen). 3" uitlaatsysteem besteld (kwaliteit niet je-van-het,
volgens mij vergelijkbaar met 'standaard' uitlaat)
Achterraam moet nog even 'folie vrij' worden.
Koffer + LA deur + LA scherm moeten overnieuw gespoten worden (kan gelijk die R eraf alsmede de rest van
de cijfers en letters). O ja. Airco doet het wel maar lekt ergens, dus moet even
onderzoeken waar hij contrastvloeistof heeft gelekt.
Wel gelijk een dumpvalve geplaatst op nieuwe gemaakte inlaatbuis (en de stationair stappen motor
afgekoppeld, want hij liep slecht sinds plaatsen dumpvalve. Nu loopt hij als hij warm is 1100/1200
maar dat vind ik voorlopig niet zo'n probleem (dat zien we wel na MS of KMS).
Ik gebruik 'm voor dagelijks gebruik, maar wil 'm wel naar 250+ pk dit jaar.
Groetjes Martin
![[Afbeelding: Foto-KMHWXJM3.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMHWXJM3.jpg)
![[Afbeelding: Foto-8YXKWEOC.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-8YXKWEOC.jpg)
O ja, nu ik het zie. Die trekhaak moet ook weg ;-)
![[Afbeelding: Foto-XX74UVHC.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-XX74UVHC.jpg)
Update: 14 augustus 2007
M90 hangt eronder. (M90 gekocht incl. aandrijfas van 940 en bakophangsteun en 850 drukgroep/koppeling etc).
Tunnel niet uit hoeven kloppen om de M90 eronder te krijgen. Viel gelukkig mee. Verder geen aanpassingen hoeven maken
m.b.t. lengte cardan as / prise as etc.
Op het eerste gezicht leek het erop dat de prise as te kort was i.c.m. de M90, maar het blijkt dat de M90 as niet gelagerd hoeft te worden, waar de M46OD dat wel nodig schijnt te hebben.
Oud en nieuw:
![[Afbeelding: Foto-ROAASWZM.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ROAASWZM.jpg)
Nog wel een ander vliegwiel nodig wat is afgedraaid tot 6 / 7 KG
![[Afbeelding: Foto-3MCX6QM6.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MCX6QM6.jpg)
![[Afbeelding: Foto-CYPJT3ZI.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CYPJT3ZI.jpg)
Lambda sonde past niet meer na 't plaatsen van de M90. Nieuwe ring in laten lassen (van een oud oliefilter, zelfde schroefdraad)
![[Afbeelding: Foto-CV8W3C4R.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CV8W3C4R.jpg)
![[Afbeelding: Foto-ASIK6OF7.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ASIK6OF7.jpg)
![[Afbeelding: Foto-AIDKZNOX.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-AIDKZNOX.jpg)
![[Afbeelding: Foto-CCMBAUMP.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CCMBAUMP.jpg)
![[Afbeelding: Foto-4PFPMHAI.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-4PFPMHAI.jpg)