Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Ik heb sinds vandaag een vreemd probleem met de 265
Tijdens het rijden begint af en toe het stuur in ene als een gek te vibreren. Zo erg dat het net voelt alsof het wiel lost zit. Niet de hele tijd, het komt en gaat en het lijkt vrij willekeurig.
De oorzaak is iets met het linker voorwiel, alleen ben ik er nog niet achter wat precies.
Als ik langzaam rij voel ik dat de auto bij elke "slag" remt, ook als het stuur niet vibreert remt hij een beetje. Het lijkt niets te maken te hebben met of ik net op de rem getrapt heb of niet, het kan ook in ene komen als ik al een halve km niet geremd heb.
Na een paar km gereden te hebben voelt het wiel ook warm aan, de andere wielen zijn gewoon koud.
Ik heb gisteren de boel daar los gehad, dus waarschijnlijk is er toen iets gebeurd, en ik vermoed iets met de remklauw of de schijf, de vraag is dus alleen wat?
Iemand enig idee?
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
waarschijnlijk zit je zuiger in de klauw vast of klemmen de remblokken enorm
waardoor het wiel blijft aanlopen en
als dit lang genoeg duurt wordt de remschijf zo heet dat hij iets kromtrekt en dat voel je dan meteen omdat je remblokken aanliggen tegen de schijf door de vaste klauw
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Aha, dat klinkt inderdaad vrij logisch. Het wiel loopt idd ook aan als hij stil staat, zo veel dat ik de as niet rond kan draaien als ik er geen wiel op heb zitten om wat meer kracht te gebruiken.
En als ik de auto een tijdje laat staan/afkoelen dan gaat het weer een zonder problemen, dat zou dus ook kloppen.
Moet ik nu de klauw ruilen of valt het misschien nog te redden? Ik heb nl momenteel geen losse klauwen liggen :/
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 177
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2005
Afhankelijk van hoe vast de zuigers zitten zijn ze nog te redden, als ze redelijk makkelijk weer terug te duwen zijn kan het nog, anders gereviseerde klauw erop zetten. Tenminste, dat is mijn visie.
Check meteen de andere kant ook...
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Ik besloot vanochtend dat ik genoeg had van dit gedoe met de remmen, dus ik heb 2 nieuwe klauwen en schijven besteld

Kost me ongeveer 250 euro maar dan weet ik iig zeker dat ik er voorlopig geen problemen meer mee heb. Slangen enzo heb ik vorig jaar al geruild dus straks is bijna het hele remsysteem nieuw.
Ik ben ondertussen meer met de remmen bezig geweest dan dat ik met de auto gereden heb
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
nico_v schreef:Iemand enig idee?
Ja, pak gewoon een andere Volvo...
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
geestschrijver schreef:nico_v schreef:Iemand enig idee?
Ja, pak gewoon een andere Volvo...
Als ik het probleem zou kunnen verhelpen door even een andere Volvo te rijden dan zou ik dat doen. Alleen vrees ik dat dat niet veel uit zal halen :
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Het was maar een idee... voor mij zou het wel werken.
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Het probleem is niet dat ik me niet kan vervoeren, dan heb ik idd zat andere Volvo's.
Maar ik wil er gewoon af en toe een stukje in kunnen rijden als ik daar zin in heb. En om nou zo'n auto te hebben staan en er vervolgens niet mee kunnen rijden terwijl het om een relatief klein probleem gaat dat heeft ook niet zo veel zin.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Ik begrijp het, Nico. Het was een grapje.