Topics: 2
Eerst hallo allemaal, sinds vorige week rijd ik in een volvo 240 polar estate, had ik veel eerder moeten doen... Helaas kom ik er vandaag ineens achter dat zowel de achteruitrijlichten als de remlichten het alle vier niet meer doen.
De lampjes zijn goed en de zekeringen ook, iemand een idee????
Alvast bedankt
Topics: 21
Een paar weken geleden had ik opeens ook geen verlichting meer aan de rechterkant. Ik heb de zekering vervangen ondaks deze niet stuk was. Alles deed het toen weer. Je kunt het proberen. Wel vreemd dat alles het niet meer doet.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Dank voor je snelle reactie. Ik heb de zekering vervangen. Maar het zijn twee verschillende zekeringen. Een van 16A en een van 8A, beide nieuw.
Topics: 21
Je hebt ook gecontroleerd met een spanningsmeter of je stroom op de draden hebt en is de massa wel ok.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Kan ik de spanning gewoon meten met zo'n doorzichtige schroevedraaier met een lampje erin? Dat zal ik morgen even doen...
Topics: 82
De lampjes zitten allemaal met plastic draaidoppen in de behuizing, de contactjes in die doppen mankeren ook wel eens. Beetje verbuigen, schoonkrabben. Kan allemaal van binnenuit, achterlicht kan blijven zitten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 74
Zit er bij een station ook een printplaat achter? Zou je die misschien nog kunnen vervangen. Is nogal eens een bron van corrosie.. >
Hallo ieder,
vandaag heb ik alles getest wat jullie hebgen gezegd, geen stroom bij de lampen is de conlusie... Wat moet ik nu doen?
Topics: 38
Geen spanning bij alle 4 de lampen?
de ene kant is nl doorgelust vanaf de andere kant.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 82
Zekeringen 7 (rem) en 12 (achteruit), allebei 8A, nieuwe zekeringen zegt niks, ze moeten ook stevig contact maken (nieuwe plasic zekeringen zijn iets korter dan de oude porceleinen) en de contactstekkers achter de zekeringen zijn ook van dubieuze herkomst.
Kabel gebroken, verkeerd aangesloten, loopt allemaal bovenlangs het reservewiel, kijk eens of het een beetje logisch in elkaar steekt.
Kan ook dat de remlichtschakelaar en de achteruitlichtschakelaar onafhankelijk van elkaar tegelijkertijd kapot zijn gegaan.
Remlichtschakelaar zit bij het rempedaal, lijkt me dat je gewoon de draadjes loshaalt en tegen elkaar houdt en kijkt wat er gebeurd, achteruit zit bovenop de versnellingsbak. Daar zou je hetzelfde kunnen doen ware het niet dat die draadjes wat moeilijker te pakken zijn, en vaak wat broos.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969