Berichten: 21
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2006
Hallo allemaal,
Ik heb een AW55 en ben op zoek naar een AW71 maar dit is erg lastig te vinden

. Alleen vind ik het vreemd dat er zo weinig zijn, want deze liggen toch ook in de 700-serie? Of passen deze niet?
URL=http://imageshack.us]
![[Afbeelding: forum244ns6.jpg]](http://img433.imageshack.us/img433/2200/forum244ns6.jpg)
[/URL]<br />244GL 1980 B21A aut.
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Ik had er laatst ÃÂ
ÃÂ
n op marktplaatst staan...kan het zijn dat je mij toen had gebeld en ik um net verkocht had?
Elferink in Enter kan er ook goed wat hebben liggen...
of even een postje doen op
http://www.onderdelenzoeker.nl
Hier sturen ze een zoekopdracht naar honderden sloperijen in Nederland... Werkt goed.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 21
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2006
Bedankt. Ja ik heb er inmiddels een gevonden. Alleen springt deze soms uit de overdrive. Ik mag hem dan ook voor een zacht prijsje kopen. De cardanas heb ik er dan ook bij.
Ik zal hem moeten controleren wat het probleem is, waarschijnlijk iets elektronisch. Iemand een idee wat er vaak voorkomt in zo'n geval?
URL=http://imageshack.us]
![[Afbeelding: forum244ns6.jpg]](http://img433.imageshack.us/img433/2200/forum244ns6.jpg)
[/URL]<br />244GL 1980 B21A aut.
Berichten: 112
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2006
Als een AW71, of een Aw71L (lock-up, voor nog minder toeren) uit de
overdrive springt, dan komt dit vaak door het relais.
Het opnieuw door-solderen van dit relais doet vaak wonderen.
kan ook een breuk in de bekabeling zijn vanaf de pook.
in tegen stelling tot een m46 bak heeft de spoel de overdrive van de AW-71 bak tijdens het rijden altijd 12V nodig.
Geen 12V is dus geen O.D en dus ook geen lockup, en je rijd dan eigenlijk in de 3e vernelling.
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Berichten: 21
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2006
J.velde schreef:Als een AW71, of een Aw71L (lock-up, voor nog minder toeren) uit de
overdrive springt, dan komt dit vaak door het relais.
Het opnieuw door-solderen van dit relais doet vaak wonderen.
kan ook een breuk in de bekabeling zijn vanaf de pook.
in tegen stelling tot een m46 bak heeft de spoel de overdrive van de AW-71 bak tijdens het rijden altijd 12V nodig.
Geen 12V is dus geen O.D en dus ook geen lockup, en je rijd dan eigenlijk in de 3e vernelling.
Dus er is ook nog een lock up versie? Als ik nu 120 rij maakt de motor ongeveer 3500 toeren. Ik ga ervanuit dat ik met de aw71 ongveer 1000 toeren zak, klopt dit? En met de L versie?
URL=http://imageshack.us]
![[Afbeelding: forum244ns6.jpg]](http://img433.imageshack.us/img433/2200/forum244ns6.jpg)
[/URL]<br />244GL 1980 B21A aut.
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
J.velde schreef:Als een AW71, of een Aw71L (lock-up, voor nog minder toeren) uit de
overdrive springt, dan komt dit vaak door het relais.
Het opnieuw door-solderen van dit relais doet vaak wonderen.
Klopt, had ik ook. Alleen was schoonmaken van de contactpunten voldoende
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
of een nieuw relais( kost je een kleine 15 euro)
zat bij mij een defecte oranje, en nu heb ik een witte(?) maar de tekens en contactjes zijn hetzelfde, en ze schakeld ook weer prima!!!
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 14
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2006
Ik heb sinds 2 weken mijn 245 ('84). Bij mij ook OD problemen (AW 70). Eerst de solenoid kapot en daarna een relais wat soms wel maar ook wel eens geen zin had. Ik had al bijna een nieuwe gekocht toen ik deze verhalen las. Ik heb het relais uit elkaar gehaald (en ik was niet de eerste). Daar bleek dat alle soldeer verbindingen op zn zachtst moe waren. Dus rustig alles opnieuw doorgesoldeerd en nu werkt het helemaal goed, geen storing meer gehad!
Dus bedankt voor de tip!
Berichten: 12
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2006
Hoe hebben jullie het probleem met de kilometerteller opgelost??? Als dit is door het staartstuk te vervangen, wie heeft er dan nog een staartstuk voor mij over????