Berichten: 54
Topics: 16
Lid sinds: Mar 2006
De aanjager heeft helaas de geest gegeven. Nu begrijp ik dat het vervangen ervan nogal een klus is. Ook zie ik dat er nogal wat mensen de aanjager inmiddels zelf hebben vervangen. Ik ben er zelf nog niet helemaal zeker van of me dat alleen gaat lukken. Is er iemand die me hierbij kan assisteren (evt tegen betaling)? Ik woon in Haarlem maar wil best een stukkie ervoor rijden (50-70 km).
Alvast bedankt voor je reactie.
Berichten: 137
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Hallo,
Ik heb dan intussen ÃÂ
ÃÂ
n keer de kachelmotor vervangen. Hoewel ik best wel wil helpen is dat voor mij toch niet zo uitvoerbaar (en niet omdat ik niet zou willen).
Zorg dat je de meeste materialen bij de hand hebt (en ook even zeker weten welke kachelmotor je moet hebben, navragen bij de dealer). En hoewel het in ÃÂ
ÃÂ
n dag te doen is is het wel wenselijk om een extra dag beschikbaar te hebben (waarop de automaterialen handel open is en eventueel ook de volvo dealer of sloop) om bij onverwachte dingen toch verder te kunnen.
Ga gewoon rustig aan de slag en stel je er van te voren op in dat het een langdurige klus is (dan kan het altijd meevallen

). Er zitten schroeven op de meest onverwachte plekken en soms hoeven schroeven achteraf ook niet los :? . En alles even goed bekijken als het niet zomaar los lijkt te gaan. De stappen zijn her en der wel beschreven op dit forum. Eigenlijk is het achteraf wel logisch.
Overigens lijkt het erop dat je niet zo slecht klusweer hebt (of heb je een garage of andere enigzins verwarmde ruimte ter beschikking?)
Marc
PS: Ik heb intussen ook al wat klussen gedaan waar ik in eerste instantie tegenop zag. Maar die achteraf reuze meevielen.
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
Als je me een mailtje stuurt heb ik wel een beschrijving voor je.
Groet,
Bareld
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Berichten: 25
Topics: 2
Lid sinds: Jun 2005
Ik heb eventueel wel foto's voor je van het vervangen van de oude kachelkraan.
Als je die wilt kun je mij een PB sturen met je mailadres erin dan zip ik ze even jou kant op.
Volvo 240 Polar uit '93
Broem, broem, toet, toet!
Berichten: 137
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Kunnen we dit soort foto reportages niet op het forum zelf plaatsen?
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ik zoek een stappenplan ofzoiets om mn kachelmotor (1984-er met volvo airco) te vervangen. Weet iemand deze ergens te staan ofzo op internet?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Berichten: 137
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Volgens mij gaat die foto reportage niet helemaal lukken. Dit is namelijk van een versie zonder airco (in ieder geval de link in nederland). Die link naar flametrap is geloof ik wel met een airco en die zou redelijk te doen moeten zijn zonder dat de hele boel los moet. Dat was geloof ik ook bij de versie zonder airco maar ik was achteraf wel blij dat alles los is geweest.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Hebbes!.
Ik wist dat ik nog een (foto)link moest hebben.
Volgens mij is dit 1 met AC
Blower motor replacement - 1984 Volvo 244 DL
Deze link komt daar ook vandaan:
Volvo 240 Heater Core Replacement
Succes!
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
dank u! En is het raadzaam om dan meer onderdelen te vervangen (en welkde dan) of niet?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"